Persoonlijke vaardigheden

Agressie

Klanten zijn vandaag mondiger dan voorheen. Eerstelijnsmedewerkers, onthaalmedewerkers en medewerkers die het eerste aanspreekpunt zijn in een organisatie krijgen steeds meer te maken met agressie.  

Onze opleidingen zijn speciaal ontworpen om: 

  • Op een gepaste, professionele en vriendelijke manier te reageren op agressief gedrag.
  • Communicatievaardigheden aan te leren die helpen om dergelijke conflicten te vermijden en effectief aan agressiebeheersing te doen
  • Inzicht te geven in de verschillende factoren die al dan niet een stimulerende invloed hebben. 

Wees correct voorbereid om vervelende situaties te vermijden.

Liever op maat?

Vindt u niet meteen een geschikte opleiding tussen ons ingepland kalenderaanbod of wenst u een persoonlijk opleidingstraject voor uw organisatie en uw medewerkers? Escala biedt op maat gemaakte in-house opleidingen. 

Wat houden onze opleidingen rond agressie in?

Escala zorgt in de training voor een goede mix van theorie en praktijk zodat u eerst een inzicht krijgt in de oorzaken van agressief gedrag, leert hoe u kan anticiperen bij deze situaties en hoe u conflicten kan vermijden om vervolgens de scenario’s meteen toe te passen.    

  • Onze docenten leggen de nadruk op praktijkoefeningen met of zonder trainingsacteur.      
  • Hierbij worden realistische cases uit de eigen werksfeer van de deelnemers besproken waardoor u de theorie nog beter en meteen kunt toepassen in uw vakgebied.  
  • De sessies hebben een max. aantal deelnemers die toegelaten worden zodat er meer ruimte is voor interactie en persoonlijke begeleiding.  

Agressie

Kalenderaanbod

  • Leer de signalen van agressie en oplopende spanning tijdig herkennen en benoemen
  • Agressie de-escaleren met bewezen gesprekstechnieken 
  • Hoe kunt u uw eigen emoties beheersen in conflictsituaties? 
  • Krijg inzicht in het ontstaan van agressie en factoren die spanning wel of niet stimuleren 

In-house

Traject op maat

Voor het welzijn van uw medewerkers is het essentieel dat ze zich veilig voelen tijdens het uitoefenen van hun job. Door een opleidingstraject op maat aan te bieden, zorgt u ervoor dat uw medewerkers zelfverzekerder en beter voorbereid zijn op vervelende situaties.

Escala gaat dieper in op de specifieke situaties van al uw medewerkers op de verschillende diensten binnen uw organisatie.

Aan tafel met

Agressie onder controle

02/10/2025 - Campus Gent 

Gratis inspiratiesessie over omgaan met agressie – mét live inzichten van een acteur en een expert.

Krijg als HR- of opleidingsverantwoordelijke een unieke inkijk in hoe onze opleidingen uw medewerkers versterken.

 

Deze organisaties vertrouwen op Escala

Logo AZ Delta
Logo Neteland
Logo Sint-Maria-Halle
Logo sportvisserij Vlaanderen
Denderleeuw-256x144.webp
Impuls-256x144.webp
Foto Koenraad Van Mierlo
Quote Image

In een maatschappij waar agressie steeds vaker voorkomt, is het cruciaal dat zorgpersoneel voorbereid is om er effectief mee te kunnen omgaan

Koenraad Van Mierlo - HR-businesspartner Opleiding & Ontwikkeling

Lees verder
Foto Koenraad Van Mierlo

Onze opleidingen rond agressie

Deze opleidingen wilt u niet missen:

Omgaan met verbale agressie

Als uithangbord van uw organisatie heeft u de sleutel tot een goede communicatie in handen! Leer hoe u verbale agressie klantvriendelijk en professioneel aanpakt!
  • icon Vanaf 29/09/2025
  • icon Diverse locaties
  • 2 sessie(s)
  • icon 285,00 excl. BTW
  • I.S.M. SBM
icon chevron right

Omgaan met verbale agressie - met trainingsacteur

Als uithangbord van uw organisatie heeft u de sleutel tot een goede communicatie in handen! Leer hoe u verbale agressie klantvriendelijk en professioneel aanpakt!
  • icon Vanaf 05/11/2025
  • icon Diverse locaties
  • 2 sessie(s)
  • icon 375,00 excl. BTW
  • I.S.M. SBM
icon chevron right
Bekijk het volledig aanbod