Copywriting: zo slaat u iédere lezer aan de haak


Doe uw lezer … lezen. De Schrijfdokter® leert u de kneepjes van het vak.
Webinar Redactie 200457

Introductie

Schrijft u niet graag, of te traag? Maar wilt u wel iedere lezer aan de haak slaan? Volg dan deze hands-on schrijfopleiding.

Omschrijving

Doe uw lezer lezen met 10 meesterlijke tips

Ontnuchterend: de modale lezer zit echt niet te wachten op uw communicatie.

Gehaaste klanten doorploegen uw tekst niet voor hun plezier. Nee, zij eisen hapklare info.

Bedien hen op hun wenken met de inhoud, vorm en stijl van uw tekst. Alleen dan rijft u klanten binnen.

Maar vervult u hun basis-leesbehoeften niét? Dan schuift u hen ongemerkt door naar uw concurrent.

Kunt u het zeggen? Dan kunt u het schrijven!

Umpf. “Maar ik doe nú al zo lang over een tekst!”, verzucht u nu misschien.

Dan hebben we … goed nieuws voor u. Want u hoeft geen talenknobbel te hebben om een tekst neer te zetten die actie uitlokt. Uw overtuigingskracht steunt grotendeels op de inhoud en de vorm van uw tekst, en dan pas op zijn stijl.

Met andere woorden: kunt u uw prospect al sprekend overtuigen? Dan leert u in één dag hoe u dat ook moeiteloos op papier of op het scherm doet.

  • Waarop kicken uw doorsnee lezers? En waardoor haken zij af?
  • Hoe verleidt u hen om voort te lezen? Om niet weg te klikken?
  • Wanneer reageren zij op uw aanbod?

Na één trainingsdag voorspelt u de reactie van uw lezers feilloos.  

Pas de kennis toe op de tekstsoort(en) van uw keuze

Wilt u de specifieke eisen die bepaalde teksttypes stellen, ook onder de knie krijgen?

Diep dan uw kennis van de basistraining uit in een of meer online expert-workshops.

Deze sessies staan in het voorjaar 2023 op de planning:

Opgelet: alleen wie de eerste trainingsdag volgde, kan aan een expert-workshop deelnemen. Zo garanderen we dat iedere deelnemer waar voor zijn geld krijgt.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Schrijft u commercieel of informatief – voor het scherm of papier? En wilt u daar meer resultaat mee behalen – ook als u geen talenknobbel heeft?

Twijfel dan geen moment en schrijf u nu in voor deze opleiding. En, wees gerust: spellingregels, grammatica en taalpurisme komen in deze opleiding niét aan bod.

klantgericht-schrijven-2-4_2020-457.jpg

Programma

De modale lezer haakt razendsnel af. Hij is egocentrisch, lui en snel verveeld. Maar gelukkig ook voorspelbaar. In deze unieke workshop leert u de beproefde technieken waarmee u zijn aandacht vasthoudt.

  • Egocentrisch? Oplossing: uw lezer is niet uw lezer. U bent zijn schrijver.
  • Lui? Oplossing: bedien de lezer op zijn wenken en ruim elke leeshindernis op.
  • Verveeld? Oplossing: Grijp uw lezer bij het nekvel met uw manier van schrijven.

Steel tijd

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet echt? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die ze niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.

Ja, dat is een harde boodschap. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost.

Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. Belandt uw offerte niet in de papiermand. En blijven uw Google-bezoekers wel op uw webpagina hangen om te bestellen.

Grijp u vast aan 101 handvaten

Verwacht u ronkende theoretische modellen? Neem dan niét deel aan deze workshops.

Kijkt u uit naar 101 concrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!

Stel elke tekstvraag

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw docent beantwoordt ze. Laat u dus maar gaan tijdens de live snackable webinars en de expert-workshops!

2020-457-2-OmschrijvingDocent-1.jpg

Wim Van Rompuy is volbloed marketeer en copywriter. Hij runt sinds 2001 Schrijf.be®, toonaangevend Vlaams tekstbureau. Daar gaan jaarlijks 5000 teksten door zijn handen als kwaliteitsbewaker. En helpt hij als Schrijfdokter® bedrijven en organisaties schrijven zoals hun contacten dat verwachten.

Zoë Sohier (Marketing Officer) en Julie Bulcke (HR-manager en partner) bij Decupere & Partners: wat wij van deze training vonden: https://schrijf.be/nl/tevreden/realisaties/decupere

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.