Klantgericht aan het onthaal


Klantgericht communiceren en handelen face-to-face
Opleiding Klantgerichtheid 200149

Omschrijving

Uw gedrag en de manier waarop u aan face-to-face communiceert, maken een wereld van verschil voor de persoon met wie u praat. Ook het stemtimbre en de intonatie die u gebruikt, en uw lichaamstaal bepalen hoe u in een gesprek overkomt.

Klantvriendelijk én klantgericht communiceren is niet altijd vanzelfsprekend. U hebt het druk, de persoon aan het onthaal is onvriendelijk, doet lastig, is ongeduldig, wordt verbaal agressief.

Hebt u er ook wel eens moeite mee om uw emoties onder controle te houden en rustig te blijven? Na deze training is dat gegarandeerd niet meer het geval.

Klantgericht aan het onthaal? Wees erbij op deze leuke doe-training!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die aan de onthaalbalie werkt, voor iedereen die (wel eens) iemand ontvangt in de organisatie of klanten te woord moet staan, voor iedere professionele onthaalmedewerker, voor iedereen die geconfronteerd wordt met wachtrijen, voor iedereen die regelmatig klanten moet doorverwijzen.

Programma

  • Wat betekent klantentevredenheid?
  • Hoe van klantentevredenheid naar klantgerichtheid werken?
  • Mensen ontvangen: hoedoededa?
  • Hoe iemand op een correcte manier doorverwijzen?
  • Hoe moeilijke situaties aan het onthaal behandelen?
  • Klachten behandelen aan het onthaal: kan dat?

"Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegen opkeek om de opleiding te volgen. In mijn geval omdat ik niet constant aan het onthaal zit. Doch, door deze cursus kan je jezelf evalueren en gebruik maken van de tips. Tips die je niet alleen in een telefoongesprek moet hanteren bij het onthaal. Maar zeker ook bruikbaar zijn voor veel andere collega's. Leuke tips, boeiend gebracht,... Toffe dag geweest." - Marleen Peeters, IGO Holsbeek, medewerker dienstverlening en communicatie.

"Het was een verrassend leuke opleiding, boordevol voorbeelden uit de praktijk en theoretisch goed ondersteund. Mét voldoende ruimte om te oefenen en vragen te stellen. Bedankt daarvoor Joost!" - Cynthia Marysse, Onthaal Gemeentehuis, Lokaal bestuur Zwalm.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.