Feedback geven en ontvangen in de publieke sector en social profit


Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus) Hoe feedback werkt
Opleiding HRM 190099

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze sessies krijgt de deelnemer inzicht hoe feedback precies werkt.

Er wordt geleerd zowel constructieve als corrigerende feedback te geven en te ontvangen op het juiste moment en op een stimulerende manier.

Na deze opleiding zal men er in slagen om feedback te gebruiken als krachtige tool om personen aan te sturen en te motiveren in een professionele omgeving.

Introductie

Feedback is onmisbaar in het samenwerken met anderen. We sturen elkaars gedrag bij door feedback te geven en te ontvangen.

Het valt echter geregeld voor dat feedback als onprettig wordt ervaren of als een vorm van kritiek, terwijl het net heel positief en opbouwend kan zijn. Hoe geeft u op een juiste manier constructieve feedback? En hoe gaat u best om met het ontvangen van feedback?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden, stafmedewerkers, projectleiders, coördinatoren

Methodologie

Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)

  • De nadruk ligt op het leren via praktijkoefeningen/voorbeelden.
  • De cases die worden besproken zijn realistisch, gehaald uit de realiteit en de praktijksfeer van de deelnemer.
  • De aanpak is minimaal theoretisch en maximaal praktisch: waar mogelijk verwijst de docent naar de praktijk.
  • De methode is interactief.

Programma

Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)

  • Voorafgaand de situatie inschatten
  • Wat is feedback?
  • Feedback geven vanuit vertrouwen in de medewerker
  • Doel en belang van feedback
  • Aanscherpen van de communicatie- en luistervaardigheden
    • Verbindend communiceren
    • De impact van verbale en non-verbale communicatie
    • Empathisch en actief luisteren
    • Assertief optreden
  • Moeilijk gesprek voeren
    • met aandacht voor geweldloos communiceren
    • ondersteuning vanuit leidinggevende naar medewerker indien actie nodig is
  • Omgaan met (negatieve) feedback
  • Positief gedrag erkennen en stimuleren
  • Negatief gedrag corrigeren
  • Objectieve en specifieke feedback geven zonder te bekritiseren
  • Je eigen stijl van feedback vinden
  • Tips en tricks

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij Escala uw leerhonger nooit

Deze opleiding vindt op een fysieke locatie plaats.

“Jaja, maar wat als het coronavirus opnieuw roet in het eten strooit?”

Eenvoudig: daarop zijn wij voorbereid – en u dus ook.

De opleiding gaat dan gewoon door als interactieve webinar!

Zo blijft u nooit op uw leerhonger zitten.

In plaats van in het lokaal binnen te stappen, wandelt u er online binnen.

Startdatum en -uur blijven dezelfde.

Alleen delen we de opleiding mogelijk op in meerdere kortere sessies.

Toch als die uw comfort verbeteren en de leerimpact vergroten.

Webinars zijn het neusje van de trainingzalm.

Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent.

U interageert met uw trainer en met uw medetrainees.

En krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie?

Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk.

En komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij Escala, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Kevin zorgt voor antwoorden (mail Tine@escala.be of bel 078 35 36 38).