Uw vzw volledig digitaal beheren: de e-vzw


Loods je vzw het digitale tijdperk in.
Webinar Financieel Beleid 220351

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na deze training kunt u elk aspect van uw vereniging digitaal in goede banen leiden. U kunt uw vzw correct opstarten, en digitaal vergaderen. Uw dossiers komen bij de juiste instanties terecht en bevatten de correcte en noodzakelijke informatie om aan alle legale vereisten te voldoen. Tenslotte kunt u een evenwichtige strategie uitwerken om uw personeel van op afstand te monitoren.

Omschrijving

U wilt uw vzw de toekomst in loodsen. Digital all the way. Maar hoe doet u dat zonder kleerscheuren?

No worries, in deze reeks ontdekt u de juridische, administratieve en praktische aspecten van het digitaal runnen van een vzw. Expert Dirk Coeckelbergh neemt u in vier sessies mee op deep dive hoe u de verschillende aspecten van een vzw op digitale wijze kunt beheren.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Bestuurders en medewerkers van social- en non-profitorganisaties
  • Juridisch adviseurs en advocaten met vzw's als klanten
  • Notarispersoneel

Methodologie

We pakken het aan met

  • theorie
  • voorbeelden
  • interactieve groepsdiscussies
  • praktische oefeningen

Programma

Sessie 1: Uw vzw-vergaderingen op afstand runnen

  • digitale versies van een AV: hoe mag dat en doet u dat?
  • digitale versies van een bestuursorgaanvergadering: hoe mag dat en doet u dat?
  • digitale versies van een dagelijks bestuursorgaan-vergadering: hoe mag dat en doet u dat?

Sessie 2: Uw vzw-dossiers digitaal beheren

  • digitale externe vzw-dossier: neerlegging van documenten bij de griffie: hoe doet u dat en waarvoor? Wat is de kostprijs?
  • digitale neerlegging van de jaarrekeningen bij de NBB: hoe doet u dat en waarvoor? Wat is de kostprijs?
  • digitale interne vzw-dossier: wat moet erin en hoe doet u dat?
  • digitale docu (o.a. facturen, mails, ...) die de vzw verlaten: verplichte inhoud is groter dan u denkt!
  • het digitaal verenigingsloket Vlaanderen: wat is dat en wat is de stand van zaken?
  • het digitaal loket van de federale overheid: wat is dat en wat is de stand van zaken?
  • het vzw-Digiplan: wat is dat en wat is de stand van zaken?

Sessie 3: Je vzw op afstand managen

  • UBO
  • elektronisch handtekenen
  • elektronisch tijdstempelen
  • elektronisch vzw-zegel
  • elektronische archivering
  • aanhouden van een domeinnaam
  • aanhouden van een verenigingssite  

Sessie 4: Je vzw-personeel op afstand monitoren

U ziet achtereenvolgens:

  • mogelijkheden en toepassingen
  • de beperkingen vanuit de GPDR
  • de beperkingen vanuit de Wet Elektronische Communicatie
  • de beperkingen vanuit de Camerawet
  • de beperkingen vanuit welzijn en een psychosociaal veiligheidsbeleid

U gaat in op:

  • de controle op internetgebruik, sociale media, e-mail(s)
  • de controle op telefoon, Zoom, Teams, Facetime, WhatsApp, sociale media tijdens, voor en na arbeidstijd
  • de controle op privé-telefoon, privé-tablet, privé-portable die een werknemer (met toelating van de werkgever) ook gebruikt voor professionele doeleinden
  • de controle via camera's
  • de controle via drugs- en/of alcoholtests
  • de biometrische controles

Prijsinfo

Pick en mix de topics die u interesseren:

  • Sessie 1: Uw vzw-vergaderingen op afstand runnen - LINK
  • Sessie 2: Uw vzw-dossiers op afstand runnen - LINK
  • Sessie 3: Uw vzw op afstand beheren - LINK
  • Sessie 4: Uw vzw-personeel op afstand monitoren - LINK

Of volg de volledige reeks met 20% korting:

  • Uw vzw volledig digitaal beheren: de e-vzw - LINK

Dirk AJ Coeckelbergh studeerde (o.a.) Rechtsgeleerdheid (KUL), Politieke en Sociale Wetenschappen (KUL) en Innovatieve Marketing (KHL). Actueel is hij (multidisciplinair) onafhankelijk consultant-researcher-trainer-lesgever-bestuurder-coach. Hij is auteur van meer dan 50 boeken.

Dirk Coeckelbergh

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.