Feedback geven in een open feedbackcultuur

Opleiding Algemeen beleid en organisatie 210213

Introductie

Wist u dat:

  • 72% van de werknemerst aangeeft dat ze beter zouden presteren als ze feedback zouden krijgen op hun werk?
  • 98% zegt dat ze gedemotiveerd zijn door de afwezigheid van feedback?

 

Hoe kunnen organisaties een cultuur van communicatie en feedback ontwikkelen en zo het vertrouwen en engagement verhogen? Hoe kunnen ze een geleidelijke verandering van gedrag teweegbrengen om individuele en collectieve prestaties te verbeteren?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Deze sessies leren u als teamleider hoe het voelt om oprechte feedback te geven en te ontvangen. Op een positieve, constructieve en professionele manier feedback geven, is de way to go om uw verwachtingen duidelijk te maken. Na de opleiding zal u over een toolbox beschikken waarop u kan terugvallen in moeilijke situaties.

Omschrijving

Een goed ontwikkelde feedbackcultuur:

  • Vergroot de betrokkenheid van medewerkers – Een feedbackcultuur is essentieel om een sfeer van medewerkersbetrokkenheid te creëren. Betrokken medewerkers zijn effectievere werknemers – en ze zullen loyaler zijn aan het bedrijf.
  • Schept een positieve werkplek – Net zoals werknemersbetrokkenheid heeft de aanwezigheid van een positieve en leuke werkomgeving een enorme invloed op hoe goed werknemers kunnen presteren. Een werkplek met een negatieve sfeer en gebrek aan communicatie kan een ernstige impact hebben op het welzijn van werknemers, evenals op hun vermogen om op hoog niveau te presteren
  • Verbetert de bedrijfscommunicatie – Een feedbackcultuur kan de bedrijfscommunicatie met medewerkers helpen verbeteren. Wanneer een bedrijf zich erop richt om open en eerlijk tegenover zichzelf te zijn, is het gemakkelijker om bedrijfsdoelstellingen, doelen en aandachts- gebieden / verbeteringen te communiceren.
  • Helpt het bedrijf als geheel te verbeteren – Een feedbackcultuur moet zich niet beperken tot interacties tussen individuen. Medewerkers moeten zich altijd prettig voelen bij het delen van feedback over hoe de firma het doet – en waar ze zich kan verbeteren. Door rekening te houden met deze ideeën, kunnen medewerkers de doelstellingen van het bedrijf of organisatiestructuren wijzigen of zelfs nieuwe wegen openen voor productonderzoek of aangeboden diensten.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden

Programma

  • Het belang van non-verbale communicatie
  • Wat is feedback? Wat is kritiek?
  • De 4 G’s om feedback te geven
  • Oefening waarneming versus interpretatie
  • Tips om motiverende feedback te geven
  • Logische niveaus als kapstok: waarop kunt u feedback geven en hoe verhoudt zich dit tot de bedrijfscultuur?
  • Hoe gaat u om met feedback die u krijgt?
  • Actief luisteren en de LSD techniek (luisteren, samenvatten en doorvragen) + oefening
  • Doorvragen als techniek om de kern van de uitspraak helder te krijgen
  • Tips voor de ontvanger
  • Valkuilen bij feedback geven/ontvangen
  • Praktische oefeningen

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.