Clean desk voor betere prestaties


Efficiënt beheer van tijd en ruimte
Opleiding Persoonlijke vaardigheden 090257

Introductie

U werkt hard. U bent voortdurend bezig en toch heeft u het gevoel dat het allemaal efficiënter kan. Als u naar huis gaat, heeft u geregeld het gevoel dat de werkzaamheden die u die dag had willen doen, niet gedaan heeft.

Omschrijving

Een efficiënt beheer van tijd en ruimte is voor ieder van ons van groot belang. Naarmate de taken en de verantwoordelijkheden groter worden, is een perfecte organisatie noodzakelijk. Er komt dagelijks een stroom van informatie op u af die u zo snel mogelijk moet verwerken. Niet dankzij bovennatuurlijke gaven, wel dankzij een waterdicht systeem. Organisatie is de boodschap!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Iedere medewerker van lokale, federale of regionale overheidsbedrijven/organisaties en openbare instellingen, die in het werk tegen inefficiënte tijdsbesteding en slechte planning aanloopt.
  • Zowel leidinggevenden, die de mensen moeten overtuigen om clean desk toe te passen, als de medewerkers zelf die nog kunnen verbeteren in time management en werkorganisatie hebben baat bij deze opleiding.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

In deze opleiding krijgt u tips om uw bureau te organiseren en efficiënt om te gaan met tijd, papier en klassement. Na deze opleiding zal u door de bomen het bos weer kunnen zien.

werkorganisatie-2-1_2009-257.jpg
tijdsbeheer-2-3_2009-257.jpg
time-management-2-2_2009-257.jpg

Programma

1. Wat betekent 'Clean Desk'?

  • Analyse van uw werkgewoontes
  • Directe actie
  • Leer nee zeggen
  • Tijdverslinders
  • Hoe ga ik om met problemen?
  • Hoe ga ik om met storingsfactoren in mijn werkomgeving?

2. Hoe kan ik mijn werkgewoontes optimaliseren?

  • Clean Desk en Timemanagement
  • Stel een prioriteitenlijst op
  • De prullenbak: opnieuw leren gebruiken
  • Hou 'grote schoonmaak' in uw PC
  • Orde = een mentaliteit

3. Planning

  • Re-actieve en pro-actieve agenda's: maak afspraken met uzelf!

4. Klasseren

  • Analoog
  • Digitaal

5. Clean Desk Policy

  • Hoe begint u er aan?

Lesdata

Datum Startuur Einduur
vrijdag 08/11/2019 09:30 12:30
vrijdag 08/11/2019 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Provincie Antwerpen - Kamp C
  • Britselaan 20
  • 2260 Westerlo
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • Tine@escala.be

Prijsinfo

KMO: met de KMO-portefeuille recupereert u tot 40% van het deelnametarief. Voor gratis advies en begeleiding neemt u contact op met Kevin Labens op 078 35 36 38 of kevin.labens@sbm.be

Ronny Van Baelen is senior trainer rond de thema's klantgerichtheid, assertiviteit en productiviteit.

Hij verzorgt voor ons onder meer de volgende opleidingen:

- Klantgericht telefoneren

- Klantgerichtheid aan het onthaal

- Leidinggeven

- Clean desk

- Omgaan met mondige burgers

- ...

Eerder dit jaar verzorgde hij een opleiding Klantgericht onthaal aan balie en telefoon bij de gemeente Herent.

Enkele referenties via Escala sinds 2016:

Stad Dendermonde, Welzijnszorg Kempen, Gemeente Herent, Ziekenhuis Maas en Kempen, Dynamoprojecten, Emmaüs AZ Sint-Jozef, Gemeente Kortenberg, VLM, OCMW Stekene, Goed Wonen Rupelstreek, Het Vlaamse Kruis, UZ Brussel, IOK