Zorgeloos overheidsopdrachten voor gemeenten NIEUW

Opleiding Overheidsopdrachten & aankoop 160242

Introductie

Deze nieuwe opleiding focust op de interne procedures bij gemeenten. Hoe zorgt u ervoor als gemeente dat alles vlot verloopt en u geen fouten maakt die inbreuken vormen tegen de wet overheidsopdrachten?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Ambtenaren van steden en gemeenten die in de eerste of tweede lijn betrokken zijn in de procedures rond overheidsopdrachten

Voorkennis

Basiskennis overheidsopdrachten is vereist

Methodologie

Tijdens de opleiding wordt er ook ruimte voorzien voor waardevolle intervisie onder de deelnemers.

Programma

Welke informatie moet verspreid worden naar welke collega's? Werkt u met een single point of contact? Wie heeft welke rol en mandaat? Wie en hoe selecteert kandidaten indien er geen bekendmaking is? Houden collega's en het college van burgemeester en schepenen rekening met alle aspecten en de duurtijd van bepaalde procedures? Hoe kan u alles intern stroomlijnen? Welke zekerheden bouwt u in? Wat als geïnteresseerde ondernemingen vragen stellen rond het bestek? Wie doet onderhandelingen? Welke procedures hanteert u bij de uitvoering (werken, leveringen, diensten)? Wat mag niet over het hoofd gezien worden in welke fase? Wat als er zaken foutlopen: wie doet wat, wanneer en hoe ingrijpen, vaststellen, ... ?

Op deze en nog veel meer vragen krijgt u goede praktijken en mogelijke aanpakken aangereikt.

Dhr. Vincent Ponet is licentiaat in de rechten, hoofd van de juridische dienst van een Brusselse lokale overheidsdienst, en gespecialiseerd in overheidsopdrachten. Voor Escala doceert hij regelmatig en reeds jarenlang rond overheidsopdrachten zowel in open opleidingen als opleidingen op maat.