Kwaliteitsmanagement voor de facility manager


Het strategisch belang van facility management
Opleiding Kwaliteit 170607

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

U leert hoe op de juiste manier het facilitair gebeuren kan gemanaged worden.

Omschrijving

Bedrijven zijn zich meer en meer bewust van het strategisch belang van facility management.

Facility management is geëvolueerd tot een volwaardige afdeling binnen de bedrijfsvoering.

Als facility manager of facilitair manager regelt u simpel gezegd het huishouden van een bedrijf en zorgt u ervoor dat elk personeelslid de diensten (faciliteiten) tot zijn beschikking heeft om zijn werk goed te kunnen doen.

Om de kwaliteit van de dienstverlening voortdurend te verbeteren is het aangewezen om een kwaliteitsmanagementsysteem op te zetten.

Ook de facility manager wordt hiermee geconfronteerd. Om de facilitaire ondersteuning te managen zijn verschillende zaken gewoonweg een must. We denken hierbij aan ondersteuning via een Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS), een deftig documentenbeheer, een volwaardig kwaliteitssysteem en zoveel meer.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding richt zich tot personen die de rol van facility manager opnemen of willen opnemen.

Het programma is zeker ook een aanrader voor diegene die regelmatig geconfronteerd wordt met kwaliteitsaspecten en zich hier verder wil in verdiepen.

Methodologie

Deze opleiding zal u een antwoord geven op een aantal essentiële vragen binnen de wereld van de facility manager en dit specifiek gerelateerd met kwaliteit en performance management.

Aan de hand van reële praktijksituaties worden de belangrijkste aspecten toegelicht. Deze opleiding is een gezonde afwisseling van theorie en praktijkcases. De docent houdt van interactie en moedigt de deelnemers steeds aan om hun vragen te stellen en discussiepunten op te werpen.

Programma

  • Software en FMIS voor opvolging en rapportering
  • Beheer van documenten
  • Kwaliteitszorg:
    • meetfactoren
    • SLA's
    • KPI's
    • balanced scorecard
    • beleid en doelstellingen
  • Facilitaire procedures en instructies
  • NBN EN 15221-3: de handleiding voor het kwalitatief managen van facility management

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.