Nudging in uw online communicatie: trucjes die uw burgers aanzetten tot actie


Beïnvloed het gedrag van uw burgers op een subtiele en positieve manier in uw online communicatie
Webinar Klantgerichtheid 200521

Omschrijving

Leid uw klanten naar gewenst gedrag met een subtiel duwtje in de rug!

Benieuwd met welke nudgingtechnieken in online communcatie subtiel leiden naar gewenst gedrag? In dit webinar leert u de basisprincipes.

Bij nudging worden mensen onbewust gestuurd om betere en gezondere keuzes te maken. De term nudging betekent eigenlijk een duwtje geven, een duwtje in de juiste richting. Belangrijk bij nudging is dat het gaat om positieve keuzes naar voren schuiven en tegelijk ook nog steeds andere keuzes mogelijk maken. Uw burgers behouden dus hun keuzevrijheid, maar door de subtiele beïnvloeding worden ze geleid naar gewenst gedrag.

Nudging lijkt heel ingewikkeld, maar het principe wordt op allerlei manieren in ons dagelijks leven toegepast. Afgelopen jaar kwam het begrip meermaals in de media dankzij de nobelprijsuitreiking aan grondlegger professor Richard H. Thaler. Hij kreeg de Nobelprijs voor economie ondermeer voor zijn invloedrijke gedragsboek "Nudge". Daarin komen verschillende psychologische technieken aan bod.

In dit webinar krijgt u een introductie in nudging, specifiek gericht op online communicatie (nieuwsbrief, email, social media posts, website, ...). U keert huiswaarts met heel wat inspiratie en praktische handvatten om zelf aan de slag te gaan.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Communicatieverantwoordelijken en medewerkers in openbare besturen

Programma

In dit webinar krijgt u een introductie in nudging, specifiek gericht op online communicatie (nieuwsbrief, email, social media posts, website, ...). U keert huiswaarts met heel wat inspiratie en praktische handvatten om zelf aan de slag te gaan.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.