Klantgericht aan het onthaal - vaardigheidstraining - Virtual Classroom


Klantgericht communiceren en handelen face-to-face
Opleiding Klantgerichtheid 200149

Omschrijving

Uw gedrag en de manier waarop u aan face-to-face communiceert, maken een wereld van verschil voor de persoon met wie u praat. Ook het stemtimbre en de intonatie die u gebruikt, en uw lichaamstaal bepalen hoe u in een gesprek overkomt.

Klantvriendelijk én klantgericht communiceren is niet altijd vanzelfsprekend. U hebt het druk, de persoon aan het onthaal is onvriendelijk, doet lastig, is ongeduldig, wordt verbaal agressief.

Hebt u er ook wel eens moeite mee om uw emoties onder controle te houden en rustig te blijven? Na deze training is dat gegarandeerd niet meer het geval.

Klantgericht aan het onthaal? Wees erbij op deze leuke doe-training!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die aan de onthaalbalie werkt, voor iedereen die (wel eens) iemand ontvangt in de organisatie of klanten te woord moet staan, voor iedere professionele onthaalmedewerker, voor iedereen die geconfronteerd wordt met wachtrijen, voor iedereen die regelmatig klanten moet doorverwijzen.

Programma

  • Wat betekent klantentevredenheid?
  • Hoe van klantentevredenheid naar klantgerichtheid werken?
  • Mensen ontvangen: hoedoededa?
  • Hoe iemand op een correcte manier doorverwijzen?
  • Hoe moeilijke situaties aan het onthaal behandelen?
  • Klachten behandelen aan het onthaal: kan dat?

Prijsinfo

Corona? Die bederft bij Escala uw leerhonger nooit!

Deze opleiding gaat door in een Virtual Classroom. Dat wil zeggen: de docent is fysiek aanwezig in het lokaal op de campus. U hebt de keuze: u komt fysiek naar het lokaal. Of u wandelt online binnen.

 “Jaja, maar wat als het coronavirus opnieuw roet in het eten strooit?”

Eenvoudig: daarop zijn wij voorbereid – en u dus ook. De opleiding gaat dan gewoon door als interactieve webinar! Zo blijft u nooit op uw leerhonger zitten.

In plaats van in het lokaal binnen te stappen, wandelt u er online binnen. Startdatum en -uur blijven dezelfde. Alleen delen we de opleiding mogelijk op in meerdere kortere sessies. Toch als die uw comfort verbeteren en de leerimpact vergroten.

Webinars zijn het neusje van de trainingzalm. Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent. U interageert met uw trainer en met uw medetrainees. En u krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie? Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk en komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij Escala, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Tine zorgt voor antwoorden (mail Tine@escala.be of bel 078 35 36 38).

"Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegen opkeek om de opleiding te volgen. In mijn geval omdat ik niet constant aan het onthaal zit. Doch, door deze cursus kan je jezelf evalueren en gebruik maken van de tips. Tips die je niet alleen in een telefoongesprek moet hanteren bij het onthaal. Maar zeker ook bruikbaar zijn voor veel andere collega's. Leuke tips, boeiend gebracht,... Toffe dag geweest." - Marleen Peeters, IGO Holsbeek, medewerker dienstverlening en communicatie.

"Het was een verrassend leuke opleiding, boordevol voorbeelden uit de praktijk en theoretisch goed ondersteund. Mét voldoende ruimte om te oefenen en vragen te stellen. Bedankt daarvoor Joost!" - Cynthia Marysse, Onthaal Gemeentehuis, Lokaal bestuur Zwalm.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.