Expert Klantgerichtheid (Certified training)

Opleiding Klantgerichtheid 180321

Introductie

Klantgerichtheid: klinkt goed en lijkt cruciaal. Maar wat houdt het precies in? Waarom loont het? En hoe maakt u uw organisatie écht klantgericht? We leggen het u haarfijn uit aan de hand van theoretische modellen en praktische cases - inclusief materiaal van toporganisaties die weten hoe het moet.

Volg deze certified training en:

    · U onderneemt klantgericht in plaats van productgericht.
    · U biedt uw doelgroep een waardevolle beleving die smaakt naar meer.
    · U motiveert uw medewerkers om hun beste beentje voor te zetten.

    Zo maakt u het verschil met uw concurrenten, bedient u uw klanten op hun wenken, en haalt u betere cijfers. Waarop wacht u nog?

Omschrijving

Met uw organisatie aan klantgerichtheid werken, loont. Meer zelfs: organisaties die het bijzonder goed doen inzake klantgerichtheid, halen veel betere cijfers. En ook medewerkers kiezen vaker voor bedrijven waar de klant centraal staat.

Ook voor de non-profit sector is dit belangrijk. De noodzaak tot verdere professionalisering brengt deze sector voor gelijksoortige uitdagingen.

  • Hoe evolueert uw organisatie naar een klantgerichte organisatie?
  • Welke acties kan u daartoe opzetten?
  • Hoe krijgt u medewerkers gemotiveerd zodat zij volop voor de klant gaan?
  • Welke klantbevragingen zet u best op en hoe gaat u aan de slag met de resultaten?
  • Hoe krijgt u de volledige organisatie on board?
  • Wat betekent een professioneel klachtenmanagement?

Tal van vragen, waar we tijdens de opleiding tal van antwoorden op geven.

Een expert worden inzake klantgerichtheid kan u leren. Stap voor stap ontdekt u de uitdagende wereld van een klantgerichte organisatie. Samen met andere leergierige klant-ambassadeurs analyseren we tal van theoretische modellen, praktische cases. Om het leereffect te maximaliseren, gebruiken we materiaal van verschillende toporganisaties die al bewezen hebben dat het anders kan.

De training zal uw organisatie boosten, zowel op het vlak van klantgerichtheid, als op het vlak van financiële cijfers. Zo veel is zeker.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Middle management en senior management in bedrijven, publieke overheden, social profit en non profit organisaties.

Voor wie binnen zijn bedrijf of organisatie het change proces van productgericht naar klantgericht ondernemen wil leren organiseren en managen, de customer xperience wil leren "designen", de verandering in het gedrag van de medewerkers wil leren aansturen, de klantenbevragingen wil leren opzetten.

TIP! Klantgericht werken als organisatie vraagt om een klantgerichte cultuur. De klantgerichte filosofie moet worden gedragen door alle medewerkers, te beginnen met de CEO. Wie binnen zijn/haar bedrijf of organisatie de rol van Customer Xperience Officer wil opnemen, werkt bij voorkeur rechtstreeks onder de CEO.

Bijkomende info

Lees ook: <https://sbm.be/reviews/de-mythes-over-klantgerichtheid-ontkracht>

Gratis kennismaking met de spelregels in klantgericht werken?

In deze gratis introsessie willen we graag de onderliggende principes van customer xperience design blootleggen, zodat u al heel snel zelf aan de slag kan om uw organisatie meer klantgericht te maken. Aan de hand van concrete cases en eigen ervaringen bouwen we een aantal basistheorieën uit die in het verleden hun succes bewezen hebben. We lichten een eenvoudig, maar uiterst praktisch meetinstrument toe waarmee u instant kan zien hoe u scoort op de ladder van klantgerichtheid en wat u kunt doen om het nog beter te doen.

Kortom, als u in één avond inzicht wil krijgen in het change proces naar een klantgerichte organisatie, dan is deze sessie een zeer nuttige en leerrijke tijdsinvestering.

Alvast van harte welkom!

<https://sbm.be/opleiding/marketing-en-communicatie/expert-klantgerichtheid-gratis-introsessie?ref=214231>

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

Na deze opleiding bent u in staat om de rol van Customer Xperience Officer binnen uw bedrijf of organisatie op te nemen.

Programma

Klantgerichtheid is een bewuste en strategische keuze. Het start van bij je bestaansreden als bedrijf of als organisatie. Vanuit uw visie en missie bepalen wat uw klanten mogen ervaren - de klantenbeleving of customer xperience - is een uitdagende opdracht. Customer Xperience Design is een doordachte manier om als bedrijf het verschil te maken.

Opbouw van de certified training Expert Klantgerichtheid

1. Introductie tot customer xperience

2. Organisatie

  • Customer Xperience Design
  • Verandermanagement opzetten in lijn met klantgerichtheid
  • Organisatorische principes van klantgericht leiderschap

3. Klanten

4. Medewerkers

5. Performance

6. Praktische case voorleggen

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 12/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 19/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 26/03/2019 18:30 21:30
dinsdag 02/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 23/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 30/04/2019 18:30 21:30
dinsdag 07/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 14/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 21/05/2019 18:30 21:30
dinsdag 28/05/2019 18:30 21:30

Deze data zijn nog onderhevig aan wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • info@escala.be
2018-321-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Joost Cottyn heeft jarenlange ervaring in het begeleiden van bedrijven en organisaties inzake klantgerichtheid (customer xperience design). Nadat hij eerst sales ervaring heeft opgedaan in verschillende omgevingen en zelf sales trainers ging aansturen, werd hij verantwoordelijk voor deze strategische hefboom van van gewone organisatie excellente organisaties te maken.

Naast zijn inhoudelijke expertise is hij in staat om de juiste methodologie toe te passen, om een zo groot mogelijke return te realiseren inzake klantgericht handelen. Zijn bezieling en enthousiasme maken het echte verschil. Je moet hem gezien hebben om het te begrijpen. Hij staat er!

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/je-hebt-ook-organisaties-die-beweren-geen-klanten-te-hebben

"Het waren steeds goed gevulde avonden. Elke keer ging ik naar huis met iets om direct toe te passen, iets om te onthouden en iets om over na te denken. We werden in groep getriggerd en uitgedaagd om de zaken met een verruimde mindset te bekijken. Nooit kreeg ik het gevoel dat Joost Cottyn een ingestudeerd nummer aan het brengen was, hij nam de groep mee langs een goed doordacht traject." - Sven Masselin, Service Manager - Ebo-Enterprises (volgde de het pilot traject Expert Klantgerichtheid)