Access basis


De gebruiksmogelijkheden van tabellen, query's, rapporten en formulieren en hoe relationele databases opstellen
Opleiding ICT en informatiemanagement 100678

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Na het volgen van de opleiding kan u een relationele database opstellen en kan u werken met de gebruiksmogelijkheden van tabellen, query's, rapporten en formulieren.

Introductie

Met Office Access kunt u informatie eenvoudig ordenen en opvolgen. U kunt rapporten opmaken en informatie sorteren, filteren en groeperen zodat complexe informatie inzichtelijk wordt en u beter afgewogen beslissingen kan nemen.

Omschrijving

Deze opleiding leert u de basismogelijkheden van Access en geeft u een gestructureerd inzicht in software. U zult ervaren hoe u een relationele database opstelt en u maakt kennis met de gebruiksmogelijkheden van tabellen, query's, rapporten en formulieren.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Kantoor en zakelijke computergebruikers die zich de basisvaardigheden van MS-Access eigen willen maken.

Ook bedienden die reeds kennis hebben van een vorige versie van MS-Access, kunnen deze opleiding volgen om zo hun Access kennis up te daten naar de nieuwste Office versie.

Voorkennis

Vertrouwd zijn met de Office omgeving. Kennis van Windows en bestandsbeheer is noodzakelijk.

Programma

  • Database creëren, openen en sluiten
  • Tabellen aanmaken, importeren en bewerken
  • Relaties tussen tabellen
  • Opbouw van een queryraster
  • Selectiecriteria
  • Parameterqueries
  • Dataformulieren maken met de wizard
  • Lijsten en labels maken met de wizard
  • Afdrukken van rapporten

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.