Employer branding in de praktijk


Maak van uw werknemers ambassadeurs van uw organisatie
Opleiding HRM 170486

Introductie

Bent u actief op zoek naar top talent en wilt u de unieke sterktes van uw organisatie optimaal benutten? Door onze inzichten in employer branding te gebruiken, kunt u zich onderscheiden als een aantrekkelijke werkgever, cruciaal voor zowel het aantrekken als behouden van waardevolle medewerkers.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

Deze cursus geeft u praktische vaardigheden die u meteen kunt toepassen, biedt inzichten in de meest effectieve strategieën voor employer branding en leert u hoe succesvolle campagnes zijn opgebouwd.

U gaat aan de slag met het ontwikkelen van een doordachte strategie die uw employer branding moeiteloos versterkt.

Omschrijving

In de non-profit en social profit sectoren, waar elk talent telt en de middelen vaak beperkt zijn, speelt employer branding een cruciale rol.

Het gaat niet alleen om het aantrekken van mensen naar uw organisatie, maar ook om hen te motiveren om te blijven en zich volledig in te zetten voor uw missie.

Het unieke aan employer branding binnen deze sectoren is de nadruk op waarden en de impact die het werk heeft. Uw strategie moet weerspiegelen waarom werken voor uw organisatie niet alleen een baan is, maar een kans om bij te dragen aan iets dat groter is dan zichzelf.

Deze opleiding helpt u bij het ontwikkelen van een authentieke en effectieve strategie, zodat uw organisatie opvalt in de 'War for Talent' door niet alleen talent aan te trekken, maar ook een diepere connectie te creëren die leidt tot langdurige betrokkenheid.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • HR-managers en recruiters bij liefdadigheidsorganisaties, NGO's, en maatschappelijke dienstverlening die verantwoordelijk zijn voor het werven en behouden van gepassioneerde medewerkers.
  • Communicatie- en marketingprofessionals binnen culturele instellingen, zorginstellingen, en educatieve non-profits die de employer brand willen versterken en promoten.
  • Leidinggevenden en bestuurders van stichtingen, verenigingen zonder winstoogmerk, en sociale ondernemingen die de organisatiecultuur willen vormgeven en een aantrekkelijke werkgever willen zijn.
  • Project- en programmamanagers die teams leiden binnen ontwikkelingsorganisaties, milieubeschermingsgroepen, en andere non-profits, en die talent willen aantrekken en behouden voor missiegedreven projecten.
  • Ondernemers en oprichters van sociale ondernemingen die hun werkgeversmerk willen opbouwen om zowel hun sociale impact te vergroten als talentvolle medewerkers aan te trekken.
employerbrandingtalent-3-4_2017-486.png

Programma

  • Laat talent niet langer aan u voorbijgaan
  • Employer branding funnel
    • Bedrijfsidentiteit
    • Doelstelling
    • Resultaat
  • Het besluitvormingsproces
  • Candidate journey
  • EVP: employee value proposition
    • Heeft uw  bedrijf een EVP?
    • Analyse
    • EVP studies
    • Mind the gap
  • Candidate experience
  • Media-, activatie- en contentplan
  • Vacatures
  • Moment of truth
  • Onboarding
  • Ambassadeurs
  • Referral
  • Interne communicatie
  • Activatie
  • Employer branding is geen exacte wetenschap
  • KPI’s en ROI’s
  • Werken 24/24 - 7/7: social media doen het voor u

Opgelet: Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.

Prijsinfo

Goed om weten!

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

2017-486-3-OmschrijvingDocent-1.jpg

Evelyne Sinnaeve

Evelyne werkt als Corporate & Employer Brand strateeg voor kleinere en grote Belgische bedrijven. Als strateeg helpt ze bedrijven met hun Employer Branding (dit is alle communicatie dat een bedrijf doet vanuit zijn hoedanigheid als werkgever) waaronder rekruteringscommunicatie, Candidate Experience, Employee Experience, Ambassadeurstrajecten, waarden trajecten, referral, Talent pool, interne community & communicatie en dergelijke meer. Evelyne heeft meer dan 20 jaar ervaring in communicatie en was in een vorig leven Corporate Communications Manager bij een Belgische multinational en werkte 2 jaar als Employer Branding Strateeg bij Fantastic. Haar voorliefde voor Employer Branding en interne communicatie maakt dat ze nu niets liever doet dan al haar kennis en ervaring ten dienste te stellen van andere bedrijven.

2017-486-3-OmschrijvingDocent-2.jpg

Mic Adam

Mic helpt om de brug te slaan tussen digitaal en de echte wereld. Hij doet dit via trainingen, consultancy en implementatie van sociale media in bedrijven met als focus sales, rekrutering en employer branding. Mic heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.