Employer branding in de praktijk


Maak van uw werknemers ambassadeurs van uw organisatie
Opleiding HRM 170486

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze neemt u alvast het volgende mee:

  • Een handig stappenplan voor employer branding
  • Inspirerende ideeën voor propositie, storytelling tot contentstrategie
  • Diverse ideeën/suggesties om de ‘kandidaatervaring’ positief te beïnvloeden
  • Tips om het onderscheid te maken via geslaagde onboarding

Introductie

  • Uw organisatie heeft nog geen employee value proposition (EVP) bepaald waardoor u bij elke rekruteringsactie twijfelt welke sterktes u best naar buiten brengt?
  • Wordt u steeds weer geconfronteerd met medewerkers die na een inloopperiode uw organisatie weer verlaten?
  • Vindt u gewoon te weinig werknemers, ondanks diverse acties?

Omschrijving

Talent is zeldzaam en daarom is het van essentieel belang uw strategie te bepalen in de War for talent.

Employer branding is het geheel van activiteiten die u als werkgever kan ontwikkelen om aantrekkelijker te worden voor zowel uw eigen werknemers als voor potentiële werknemers en werkzoekenden.

De bedoeling van employer branding is drieërlei:

  1. Uw wilt betere mensen binnenhalen in uw organisatie
  2. U wilt die ook behouden
  3. En u wilt dat die meer geëngageerd zijn

En daar hebt u een goede en doordachte strategie voor nodig want als uw verhaal niet goed is, dan kan u beter niet aan employer branding doen. Die strategie zorgt er dus voor dat u, in uw zoektocht naar goed talent, echt kan opvallen. Kandidaten krijgen echte authentieke informatie en daardoor ook de goesting om zich aan uw organisatie te connecteren.

Laat u in deze opleiding Employer branding in de praktijk meenemen naar het echte nut ervan. Het is het moment om met een echt strategisch actieplan te starten.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Leidinggevenden, stafmedewerkers, HR-managers, marketingverantwoordelijken, productiemanagers, zaakvoerders, leden van het managementteam van organisaties uit alle sectoren.

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om deze opleiding met 2 mensen uit de organisatie te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

Methodologie

Tijdens de lesdagen krijgt u van de docent ook opdrachten die leiden naar een concrete strategie en een concreet actieplan rond employer branding voor uw bedrijf.

Het aantal bedrijven is beperkt tot 14, het aantal deelnemers is begrensd tot 18.

employerbrandingtalent-3-4_2017-486.png

Programma

  • Laat talent niet langer aan u voorbijgaan
  • Employer branding funnel
    • Bedrijfsidentiteit
    • Doelstelling
    • Resultaat
  • Het besluitvormingsproces
  • Candidate journey
  • EVP: employee value proposition
    • Heeft uw  bedrijf een EVP?
    • Analyse
    • EVP studies
    • Mind the gap
  • Candidate experience
  • Media-, activatie- en contentplan
  • Vacatures
  • Moment of truth
  • Onboarding
  • Ambassadeurs
  • Referral
  • Interne communicatie
  • Activatie
  • Employer branding is geen exacte wetenschap
  • KPI’s en ROI’s
  • Werken 24/24 - 7/7: social media doen het voor u

Opgelet: Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.

Prijsinfo

Goed om weten!

Gezien het opstellen van een strategie rond employer branding het werk is van meerdere personen, kan het handig zijn om de opleiding met 2 mensen uit het bedrijf te volgen.

De tweede deelnemer van dezelfde organisatie geniet 50% korting.

2017-486-3-OmschrijvingDocent-1.jpg

Evelyne Sinnaeve

Evelyne werkt als Corporate & Employer Brand strateeg voor kleinere en grote Belgische bedrijven. Als strateeg helpt ze bedrijven met hun Employer Branding (dit is alle communicatie dat een bedrijf doet vanuit zijn hoedanigheid als werkgever) waaronder rekruteringscommunicatie, Candidate Experience, Employee Experience, Ambassadeurstrajecten, waarden trajecten, referral, Talent pool, interne community & communicatie en dergelijke meer. Evelyne heeft meer dan 20 jaar ervaring in communicatie en was in een vorig leven Corporate Communications Manager bij een Belgische multinational en werkte 2 jaar als Employer Branding Strateeg bij Fantastic. Haar voorliefde voor Employer Branding en interne communicatie maakt dat ze nu niets liever doet dan al haar kennis en ervaring ten dienste te stellen van andere bedrijven.

2017-486-3-OmschrijvingDocent-2.jpg

Mic Adam

Mic helpt om de brug te slaan tussen digitaal en de echte wereld. Hij doet dit via trainingen, consultancy en implementatie van sociale media in bedrijven met als focus sales, rekrutering en employer branding. Mic heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel general management als sales en marketing management in B2B en B2C omgevingen.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.