Telefoneren & E-mails schrijven in het Frans - Intermediair


C'est qui àl l'appareil?
Opleiding Taal 140302

Introductie

Het is niet steeds eenvoudig van direct een correct antwoord te formuleren als u in het Frans aangesproken wordt via telefoon of e-mail. Wilt u uw telefoons en e-mails met Franstalige contacten op een professionele behandelen, dan is deze interactieve en praktische taaltraining voor u!

Omschrijving

De telefoon en de e-mail zijn de communicatiemiddelen bij uitstek op kantoor. In deze training leert u professioneel en doeltreffend telefoneren en mailen in het Frans.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze taaltraining richt zich tot iedereen die de telefoon en de e-mail als communicatiemiddel gebruiken in hun werkomgeving.

Voorkennis

U kan een eenvoudige beschrijving geven over mensen en werkomstandigheden (kennisniveau A2 cfr. Europees referentiekader).

Kan ik mijn huidig taalniveau door een taalcoach laten evalueren?

Ja, dat kan u zeker, onze taalcoaches nemen graag even de tijd voor een gezellige en ongedwongen babbel. Dit is geen test.

Neem contact met ons op en we regelen een gesprekje voor u. Dit is volledig gratis en vrijblijvend. Sommige evaluaties hebben een vastgestelde datum op meerdere campussen, andere evaluaties gebeuren telefonisch.

Uw contactpersoon hiervoor, Yoica Stoffyn zal u graag verder helpen. Yoica is telefonisch te bereiken via 078/353.653 of via e-mail yoica.stoffyn@sbm.be.

Methodologie

De deelnemers worden aangespoord situaties, die ze regelmatig tegenkomen op het werk, aan te brengen zodat zoveel mogelijk de realiteit benaderen. Interactie en onmiddellijke feedback tijdens de les. Mogelijkheid om structuren en zinswendingen in te oefenen via CD-rom 'télélangues' (te kopen). Eveneens worden de attitudes bij het telefoneren bestudeerd.

Demonstratie van CD-roms zoals 'la grammaire facile' en 'vous dites' die de deelnemers kunnen gebruiken na de opleiding.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • Een correcte en efficiënte taal gebruiken met als doel een klantgericht gesprek te voeren
  • De geijkte telefoonformules toepassen bij het zakelijk onderhandelen
  • Als gesprekspartner fungeren in situaties uit het bedrijfsleven

Programma

  • Standaard intro's en outro's
  • Afspraken maken
  • Info vragen behandelen
  • Een bestelling plaatsen en/of bevestigen
  • Een klacht formuleren en beantwoorden
  • Problemen oplossen i.v.m. betaling
  • Telefoongesprekken voeren waarbij situaties uit het bedrijfsleven nagebootst worden
  • Een aangenaam gespreksklimaat creëren (beleefd, hoffelijk, diplomatisch, dienstvaardig, klantgericht)
  • De telefoon opnemen en iemand doorverbinden
  • Een boodschap noteren
  • Een bestelling opnemen
  • ...

De deelnemers krijgen de mogelijkheid het vakjargon eigen aan hun onderneming aan te brengen.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien

Lesdata

Datum Startuur Einduur
maandag 04/11/2019 18:30 21:30
maandag 18/11/2019 18:30 21:30
maandag 25/11/2019 18:30 21:30
maandag 02/12/2019 18:30 21:30
maandag 09/12/2019 18:30 21:30
maandag 16/12/2019 18:30 21:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • Escala Kortrijk
  • Doorniksesteenweg 220
  • 8500 Kortrijk
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • Tine@escala.be
2014-302-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Alexander Despierre is een doorgewinterde taalcoach die al jaren met veel enthousiasme les geeft. Hij staat garant voor een training die onmiddellijk in de praktijk toepasbaar is. De evaluaties die wij ontvangen over Alexander zijn steevast positief met een 9+ score. Hij verzorgde o.a. taaltrainingen voor Club Brugge en Mitsubishi.