Overtuigende teksten voor gehaaste lezers


Hoe doet u uw lezer … lézen?
Webinar Redactie 190611
NIEUW

Omschrijving

Wervende teksten schrijven – Training van 1 dag

Ontnuchterend: de modale lezer zit echt niet te wachten op uw communicatie. Moderne, gehaaste klanten doorploegen uw commerciële of informatieve teksten niet voor hun plezier. Nee, zij zijn lui. Zij eisen instant info die er voor hen toe doet.

U steelt tijd die zij aan iets anders willen besteden. Hoe u daarin slaagt? Door hen op hun wenken te bedienen met de inhoud, vorm en stijl van uw tekst. Alleen dan rijft u klanten binnen. Vervult u hun basis-leesbehoeften niét? Dan schuift u hen door naar uw concurrent. Aan u de keuze.

Waarop kicken de doorsnee lezers? Waardoor haken zij af?

Hoe verleidt u hen om voort te lezen? Om niet weg te klikken?

Wanneer reageren zij op uw aanbod?

Op één dag krijgt u alle kennis aangereikt om een goede van een minder goede tekst te onderscheiden. U gaat naar huis met de 10 hyperconcrete schrijftestjes die u een vlekkeloze tekst garanderen.

Wilt u uw kennis meteen omzetten in kunde? Kies dan zonder verpinken voor de tweedaagse workshop ‘Overtuigend schrijven voor luie lezers – Hoe laat u uw lezer uit uw hand eten?’.

Uw trainer: Wim Van Rompuy (Schrijfdokter.be)

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor iedereen die teksten schrijft voor bedrijven of organisaties, profit & non-profit, commercieel of informatief, scherm of papier. Elke schrijfvorm komt aan bod: mailing & e-mail, webtekst & social media post, blog & persbericht, uitnodiging & interne nota, enzovoort.

Methodologie

Training van één dag met 100% infotainment, tientallen concrete voorbeelden en talloze aha-momenten.

Programma

Training van 1 dag: inhoud (overtuig met ultieme argumenten en ontmijn sluimerende bezwaren). Vorm & stijl (bied hapklare tekstporties en entertain uw luie lezer).

Besef dat u tijd steelt

Leaflet of e-mailing, webtekst of nieuwsbrief, bedrijfsmagazine of persbericht: waarom lezen klanten, journalisten of collega's ze niet? Omdat het tijd kost: tijd die u van hen steelt. Tijd die zij niet willen besteden aan warrige inhoud in een doodgraversstijl. Vinden zij dat u te lui was om alles voor te kauwen? Dan haken ze af - en terecht.

Bespeel inhoud, vorm en stijl

Belandt uw brochure in de papiermand? Wordt uw persbericht genegeerd? Blijft uw e-mail onbeantwoord? Dan treft uw lezer geen schuld: u ging als schrijver in de fout.

Dat is een harde diagnose, ja. Maar ook hét inzicht dat u op het goede pad zet: maak het uw luie lezer gemakkelijk. Dan beloont hij u en brengt uw communicatie meer op dan ze kost - op papier en elektronisch. Dan lezen uw collega's uw mails plots wel. En blijven uw prospecten die in Google op uw webpagina klikken, er wel hangen om te bestellen.

Grijp u vast aan 101 handvaten

Verwacht u ronkende theoretische modellen? Een vijftienstappenplan? Neem dan niét deel aan deze workshops. Kijkt u uit naar 101 hyperconcrete handvaten waarmee u meteen aan de slag gaat? Naar 10 testjes die u dodelijk precies vertellen of u de luie lezer over de streep trekt? Schrijf u dan meteen in: u zult het zich niet beklagen. Beloofd!

Stel elke tekstvraag

Geen tekstvraag zo gek of moeilijk, of uw trainer beantwoordt ze. Laat u dus gaan!

Praktisch

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Deze training is voorzien als een webinar. Ontdek hier de 6 voordelen van webinar bij ons:

1. Geen reistijd, files en hoge reiskosten
2. Volg de opleiding thuis of op het werk
3. Interactief: vraagstelling is zeer laagdrempelig via chatfunctie
4. De meeste webinars worden opgenomen en zijn nadien beschikbaar
5. Korte en krachtige sessies
6. Ook webinars kunnen in aanmerking komen voor KMO Portefeuille

Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien