Vanaf 27/04/2026

Klantgericht aan het onthaal

  • icon Gent
  • icon 2 sessie(s)
  • icon 365,00 excl. BTW

Onthaal met impact: vriendelijk, professioneel, efficiënt

  • nieuw

Introductie

Klantgericht onthaal is het visitekaartje van je organisatie. Leer hoe!

Wat kan men na het volgen van deze opleiding?

  • Je legt uit wat klantgerichtheid aan het onthaal betekent en waarom die eerste indruk zo belangrijk is.
  • Je communiceert professioneel en empathisch met bezoekers, ook in drukke of lastige situaties.
  • Je gebruikt houding, stem en lichaamstaal om vertrouwen en rust uit te stralen.
  • Je reflecteert op je eigen gedrag en verbetert continu je onthaalvaardigheden.
  • Je blijft klantgericht, vriendelijk en professioneel – zelfs onder stress of bij lastige bezoekers.

Omschrijving

Het onthaal is het visitekaartje van elke organisatie. In deze opleiding leren baliemedewerkers hoe ze elke bezoeker op een warme, professionele en zelfverzekerde manier ontvangen. Je leert hoe kleine gedragingen grote impact hebben — van lichaamstaal tot stemgebruik — en hoe je ook in lastige situaties klantgericht blijft communiceren.


Schrijf je in en maak van elk onthaalmoment een positieve ervaring.


Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie wel:

  • Baliemedewerkers, onthaalmedewerkers en administratief personeel in publieke instellingen, OCMW’s of ziekenhuizen
  • Front-office medewerkers in non-profitorganisaties

Voor wie niet:

  • Wie enkel theoretische inzichten zoekt zonder oefening of feedback

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis vereist. Basiservaring met klanten- of publiekscontact volstaat.

Methodologie

  • Escala-formule: praktijkgericht, herkenbaar en direct toepasbaar
  • Duur: 1 dag
  • Maximaal 12 deelnemers

Ook mogelijk als incompanyopleiding voor onthaalteams binnen lokale besturen en publieke organisaties. Contacteer Nikee Dekker

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • De eerste indruk: wat bezoekers onthouden en zich altijd zullen herinneren
  • Professionele uitstraling en klantgericht gedrag
  • Communicatie met empathie en duidelijkheid
  • Omgaan met emoties en moeilijke situaties
  • Lichaamstaal, stemgebruik en non-verbale signalen
  • Praktische oefeningen en rollenspellen
  • Reflectie: van routine naar bewust gedrag

Onze opleidingen

Locaties en data

Vanaf 27/04/2026

Raymonde de Larochelaan 13, 9051 Gent

€ 365,00

excl. BTW

De vermelde lesdata en -uren kunnen nog wijzigen. Cursisten die ingeschreven zijn voor deze opleiding kunnen de meest recente informatie terugvinden op het digitaal leerplatform.

Lesdagen

maandag (27/04)
maandag (27/04)

Uur

09:00 - 12:00
13:00 - 16:00

Duur

2 sessie(s)

€ 365,00

excl. BTW

Wilt u graag een opleiding op maat ?

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.

IVG.JPG

Inez Vangheluwe

Commercieel coördinator

Ik wens een inhouse opleiding

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag