Customer Experience Management

Opleiding Klantgerichtheid 230149

Introductie

Leer in 4 dagen alle tools & technieken om Customer Experience Design te begrijpen en toe te passen!

Omschrijving

Wil u klantgerichtheid naar een hoger niveau tillen in uw organisatie? Schrijf u dan nu in voor onze intensieve Masterclass 4-daagse opleiding Customer Experience Design! Deze intensieve en hands-on opleiding biedt u de tools en technieken om de basis van Customer Experience Design te begrijpen en direct toe te passen in uw organisatie. Op die manier bent u de concurrentie een stap voor en zorgt u voor blijvende tevreden klanten.

Tijdens deze opleiding ontrafelen we alle belangrijke aspecten om van uw organisatie een klantgerichte organisatie te maken.

U leert hoe klantgerichtheid concreet betekenis krijgt binnen uw organisatie en hoe u er concreet mee aan de slag gaat.

De basis ingrediënten komen aan bod, zoals het service concept, klantengroepen, klantenreizen opstellen en adequate processen uitvoeren of aligneren.

Daarnaast leert u hoe u klantentevredenheid meet en hoe u het klantgerichtheidsdenken opstart in uw organisatie. Het is immers een nieuwe vorm van ondernemen en u moet idealiter alle medewerkers meekrijgen in deze vibe.

Aan de hand van een handig 10 STAPPENPLAN  kunt u aan het einde van de masterclass uw eigen SWOT-analyse opmaken en prioriteiten vaststellen die u direct aanpakt.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding is geschikt voor professionals die betrokken zijn bij customer experience, klantgerichtheid, marketing, sales, of operationele processen. Of u nu werkzaam bent in een grote onderneming, een KMO, een publieke of een non-profit organisatie, deze opleiding biedt waardevolle inzichten en praktische handvatten die direct toepasbaar zijn in uw organisatie.

Programma

U leert in deze opleiding de basis van Customer Experience Design. Aan de hand van een handson 10 stappenplan veranderen we uw organisatie naar een klantgerichte organisartie.

Hierbij het 10-stappenplan:

  1. Business of diensten opstarten: waar hou je best rekening mee?
  2. Missie & visie bepalen die echt bij uw organisatie passen
  3. Vastleggen van uw service concept
  4. Doelgroepen bepalen voor uw totale organisatie
  5. De klantenreis uittekenen voor de meest relevante diensten
  6. Processen aligneren voor de belangrijkste oplossingen
  7. Klantbevragingen uitvoeren om met meer kennis van zaken uw organisatie vooruit te helpen
  8. Hoe kan u constant bijsturen?
  9. Medewerkers betrekken doorheen het ganse proces
  10. Performance management indicatoren bedenken en aansturen via growth management

Op het einde van de masterclass nemen we de tijd om een echte case uit te werken. Zo krijgt de inhoud ook handen en voeten en is alles praktisch & direct toepasbaar.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.