Club Management public en social profit 2023


Wees de toekomst voor!
Club Algemeen beleid en organisatie 220712

Introductie

In deze Club Management worden directie, leidinggevenden, HR en stafmedewerkers uit de public en social profit samengebracht voor leersessies op hoog niveau door topsprekers rond topics die voor uw organisatie van cruciaal belang zijn. Minstens even belangrijk als het kader is de zeer praktische vertaling zodat u vanuit uw positie met nieuwe inzichten en handvaten aan de slag kan gaan in uw eigen organisatie.

Januari 2023: Mevr. Noëlla Jardin, algemeen directeur Brailleliga – Directeur général Ligue Braille: “Deze namiddagen zijn niet alleen interessant maar het is ook goed om af en toe zo’n reflexiemomenten in te lassen en te overleggen met mensen die in gelijkaardige situaties werken.”

Januari 2023: Mevr. Dorine Rosseel, directeur personeel, Departement ondersteunende diensten Stad Oostende: “Hierbij ook nog even meegeven dat dit netwerk hoogstaand is. Interessant vanuit vele opzichten bekeken.  Interessante thema’s waarmee wij allen vanuit onze eigen werkcontext in aanraking komen. Interessante en inspirerende locaties.  Interessant netwerk dat ook verrijkend is door de diversiteit van deelnemers die vanuit verschillende werkomgevingen komen waardoor onderwerpen vanuit verschillende invalshoeken worden geduid en een coördinator en stuurgroep die het geheel bezielen. Top!”

Omschrijving

Topics Club Management 2023:

  • Trends
  • Crisismanagement
  • Medewerkers ontwikkelen
  • Performancemanagement

Elk thema wordt gelinkt aan een prikkelende locatie en organisatie. De gastheer of gastvrouw doet ook vanuit zijn/haar invalshoek een bijdrage rond het centraal thema van de sessie dat gebracht wordt door de keynotespeaker.

Naast de keynotespeaker, de gelinkte locatie en de gastheer/vrouw is er ook uzelf. Elke deelnemer van de club heeft zijn/haar rijke ervaring Het zou geen interactieve club zijn mocht er tijdens en na de sessie geen plaats zijn voor ervaringsuitwisseling. Ook op die manier draagt deze management club concreet bij aan de versterking en de groei van individuen en organisaties.

Stuurgroep

  • Dhr. Kristof Schotsmans, algemeen directeur Stad en OCMW Damme
  • Mevr. Mieke Demeestere, directeur patiëntenzorg P.Z. Heilige Familie Kortrijk
  • Dhr. Patrick Verhelst, manager inzameling IMOG in Moen
  • Mevr. Virginie Lemay, hr-verantwoordelijke WVI Brugge
  • Dhr. Kris Vandenbroucke, directeur Waak 2 Kuurne

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Directie, leidinggevenden, HR en stafmedewerkers uit de publieke sector en socialprofit.

Bijkomende info

U kunt zich vanaf nu nog inschrijven voor de 3 laatste sessies aan €450 (excl. BTW). Stuur hiervoor een e-mail naar tine@escala.be.

Methodologie

Format en methodiek van de Club Management

Hier wordt telkens weer een mix van volgende elementen gehanteerd:

  • Aanwezigheid en rondleiding in een interessante gastlocatie uit uw sector
  • Een praktijkgetuigenis rond het dagthema vanuit de gastorganisatie
  • Een hoogwaardige voordracht door een externe senior expert
  • Constante netwerkingskansen

Diner in de gastorganisatie

Programma

Sessie 1: 14 maart - Wijzigingen 2030

U kijkt in de toekomst, 10 jaar vooruit.

Spreker: Tom Palmaerts, futurist en trendwatcher

De toekomst is niet te voorspellen, maar door culturele sensaties en innovaties in beeld te brengen, zijn toekomstige mogelijkheden in beeld te brengen. In deze lezing springt u 10 jaar vooruit om de grootste maatschappelijke veranderingen te begrijpen. Toekomstdenken is pas interessant als je er vandaag mee aan de slag gaat.

  • Locatie: Stadsbestuur Kortrijk
  • Onthaal: 15.45 uur
  • Voordracht: 17.30-19.00 uur
  • Einde: 19.30 uur

Sessie 2: 30 mei – Crisismanagement

In de toekomst ontmoet u diverse crisissen, dus crisismanagement.

Spreker: Stijn pieters, oprichter en managing partner van PM • Risk Crisis Change

  • Onthaal: 15.45 uur
  • Einde: 19.30 uur
  • Locatie: Intergemeentelijk samenwerkingsverband voor Vuilverwijdering en -verwerking in Brugge en Ommeland

Sessie 3: 3 oktober - Als medewerkers groeien, wint de organisatie

Voor elke medewerker streeft u naar een groei mindset om de toekomst aan te gaan

Spreker: Cindy vandevelde, deskundige loopbaanontwikkeling Stad Roeselare

  • Growth mindset: hoe keer je het schip?
  • Zelf creeren van bepaalde profielen: stappenplan
  • Feedback geven over mogelijke groei
  • Motivatie tot leren stimuleren
  • Oudere werknemers en hun weerstand om nog bij te leren aanpakken
    • Onthaal: 15.45 uur
    • Einde: 19.30 uur
    • Locatie: Roeselare, nog nader te bepalen.

Sessie 4: 28 november - Prestaties meten en managen

Resultaat halen de komende 10 jaren vereist performance management

Spreker: Adelien Decraemer en Mieke Audenaert , prof Faculteit Bedrijfskunde en Economie Ugent

Hoe leiders geluk, gezondheid en productiviteit beogen bij hun medewerkers. De rol van toekomstgerichte planning, opvolging en evaluatie van prestaties.

  • Onthaal: 15.45 uur
  • Voordracht: 16.30-18.00 uur
  • Einde: 19.30 uur
  • Locatie: Campus Escala, Networks II Gent

Tom Palmaerts, futurist en trendwatcher

Stijn Pieters, expert crisismanagement

Cindy Vandevelde, deskundige talentmanagement

Mieke Audenaert en Adelien Decraemer, prof Ugent

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.