MPM-012 image de l'entreprise = image du chauffeur

Opleiding Mobiliteit & Vakbekwaamheid 140855

Introductie

BIJSCHOLING VAKBEKWAAMHEID CHAUFFEUR C, C en D voor Franstalige chauffeurs
(=nascholing, permanente vorming, opleiding voor code 95, ...)

Omschrijving

De chauffeurs vervullen een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast hebben zij een imagobepalende factor voor uw organisatie/bedrijf. De chauffeur is "de ambassadeu"r en rijdt met de "bedrijfskleuren" op zijn vrachtwagen. Enkele do en dont's helpen u als chauffeur het imago van uw bedrijf hoog te houden.Deze klantgerichtheidstraining is geschikt voor chauffeurs van verschillende organisaties/bedrijven.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Franstalige chauffeurs met rijbewijs  C, C+E, C1, C1+E  met code 95.
  • Franstalige chauffeurs met  een gecombineerd rijbewijs C en D met code 95.

Toelatingsvoorwaarden

  • Een geldig rijbewijs C of C en D met code 95.
  • Goede kennis van de Franse taal.
  • Maximum 20 chauffeurs.  
  • 7 uur effectieve lestijd = 7 kredietpunten = kom op tijd!
  • Breng uw identiteitskaart mee voor de juiste informatie op uw attest.

Programma

het chauffeursimago = het bedrijfsimago

    • Gedrag van de bestuurder en imago: belang voor de onderneming
    • De kwaliteit van de dienstverlening door de bestuurder
    • De taken van de bestuurder
    • Personen waarmee een bestuurder te maken krijgt vereist de nodige sociale vaardigheden:
      • Welk type personen eisen welke vaardigheden: magazijnier, dispatcher, klant, politie, douane, ...
      • Training sociale vaardigheden in de vorm van een rollenspel
      • Basiscommunicatie en communicatieprincipes
        • Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van jouw persoonlijke stijl
        • Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
        • Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
        • Verbale en non-verbale communicatie
        • Feedback geven en ontvangen
        • Communicatie en telefoontechniek
        • Stress- en conflicthantering
    • Onderhoud van het voertuig
    • Organisatie van het werk
    • Commerciële en financiële gevolgen van een geschil
    • Testimonia: leren van elkaar over het chauffeursimago