Bedrijfsimago = Chauffeursimago (Bijscholing vakbekwaamheid chauffeur C)
Als chauffeur bent u ambassadeur van het bedrijf
Introductie
BIJSCHOLING VAKBEKWAAMHEID CHAUFFEUR C en D (=nascholing, permanente vorming, opleiding voor code 95, ...)
De chauffeurs vervullen een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast hebben zij een imagobepalende factor voor uw organisatie/bedrijf. De chauffeur is de ambassadeur van het bedrijf en rijdt met de bedrijfskleuren op zijn vrachtwagen.
Omschrijving
Enkele do's en dont's helpen u als chauffeur het imago van uw bedrijf hoog te houden. Deze klantgerichtheidstraining is geschikt voor chauffeurs van verschillende organisaties/bedrijven.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
- Chauffeurs met rijbewijs C, C+E, C1, C1+E met code 95.
- Chauffeurs met een gecombineerd rijbewijs C en D met code 95.
Voorkennis
Er is geen specifieke voorkennis vereist.
Toelatingsvoorwaarden
- Een geldig rijbewijs C of C en D met code 95.
- Nederlandse taal.
- Maximum 20 chauffeurs.
- 7 uur effectieve lestijd = 7 kredietpunten = kom op tijd!
- Breng uw identiteitskaart mee voor de juiste informatie op uw attest.
Bijkomende info
Bedrijfsintern:
De opleiding kan ook bedrijfsintern gegeven worden. Dit kan reeds vanaf 10 chauffeurs. Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.
Programma
het chauffeursimago = het bedrijfsimago
- Gedrag van de bestuurder en imago: belang voor de onderneming
- De kwaliteit van de dienstverlening door de bestuurder
- De taken van de bestuurder
- De verscheidenheid aan personen waarmee een bestuurder te maken krijgt vereisen de nodige sociale vaardigheden:
- Welk type personen eisen welke vaardigheden: magazijnier, dispatcher, klant, politie, douane, ...
- Training sociale vaardigheden in de vorm van een rollenspel
- Basiscommunicatie en communicatieprincipes
- Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van uw persoonlijke stijl
- Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
- Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
- Verbale en non-verbale communicatie
- Feedback geven en ontvangen
- Communicatie en telefoontechniek
- Stress- en conflicthantering
- Onderhoud van het voertuig
- Organisatie van het werk
- Commerciële en financiële gevolgen van een geschil
- Testimonial: leren van elkaar over het chauffeursimago
Opgelet: Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner Skilliant. Het erkenningsnummer voor Skilliant is DV.O214464.
Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien
Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.