Uw Sociale Media Strategie in één dag - Sociale Media in publieke & non-profit organisaties

Opleiding Klantgerichtheid 160153

Introductie

Je ziet als non-profit organisatie of openbaar bestuur ongetwijfeld heel wat mogelijkheden in het gebruik van social media als communicatiekanaal. Je bent er wellicht al mee aan de slag.

Maar heb je op vandaag al een strategie?

In deze training leer je in 1 dag een social media strategie voor jouw organisatie uit te werken.

Je trainer, Nadja Desmet, kent de wereld van non-profit organisaties en openbare besturen als geen ander. Ze vult haar ruime expertise en ervaring als social media strateeg aan met een  hands-on aanpak in het overbrengen van haar kennis.

Omschrijving

In deze training leer je in 1 dag een social media strategie voor jouw organisatie uit te werken.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is voor jouw bedoeld als je voor je non-profit of publieke organisatie professioneel aan een social media strategie wil werken. Training in kleine groep. Theorie & praktijk wisselen elkaar af.

Dit is geen technische opleiding over hoe de verschillende sociale media kanalen werken.  We zien wel wat u met de verschillende sociale media kanalen kan en hoe u deze best kan inzetten in uw sociale media strategie.

Bijkomende info

Je kan deze training ook boeken als In-house training, in ongewijzigd programma of specifiek ontwikkeld op maat van je organisatie. Je kan ook bij ons terecht voor coaching en consulting. Voor meer info, contacteer Carine Casteleyn op het nummer 051 26 87 65 of via carine.casteleyn@escala.be

Methodologie

Training in kleine groep. Theorie & praktijk wisselen elkaar af.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • Je kent je weg in het social media landschap, je weet hoe je social media kan inzetten in jouw organisatie
  • Je kan de strategie voor je organisatie bepalen en uitwerken, je kent alle conversatie en content basics
  • Je kan zelf aan de slag met concrete social media kanalen, je weet welke content platformen je kan inzetten en hoe je ze optimaal gebruikt
  • Je weet hoe je je strategie monitort en optimaliseert

Programma

Wat zijn de mogelijkheden met sociale media specifiek voor non- en social profit organisaties en lokale besturen? Leiden ze tot meer betrokkenheid? Hoe zet je deze nieuwe media in bij het organiseren en vormgeven van je beleid? Kan het je dienstverlening versterken? Hoe past het in je bestaande communicatiestrategie en dienstverlenings-aanbod? Hoe pak je het juist aan?

  • Social media op maat van non-profit: waar zit de nuance?
  • Welke kanalen kun je inzetten? Welke boodschap past bij welk kanaal?
  • Hoe bepaal je je doelgroepen? Wie zijn de stakeholders bij het bepalen van je strategie
  • Content, community & netwerkbuilding, omgevingsanalyse, luisteren wat leeft, crisiscommunicatie, participatie, reputatie- management, adverteren,  monitoren,...

Examen

...

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 26/03/2019 09:30 12:30
dinsdag 26/03/2019 13:30 16:30

Deze data zijn nog onderhevig aan wijzigingen.

Locatie

  • Escala Brugge
  • Spoorwegstraat 14
  • 8200 Brugge
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • info@escala.be

Prijsinfo

Inschrijvingsrecht voor magistraten, gerechtelijke stagiairs en personeelsleden van de rechterlijke orde: 150 euro (excl. BTW)

Opleiding erkend door IGO (SOC-E18096). Gelieve 'IGO' te vermelden bij uw inschrijving.

Gelieve bij inschrijving uw functie en korps te vermelden.

"Voor hen die zich inschrijven doch niet effectief aanwezig zijn neemt het Instituut voor gerechtelijke opleiding de eventuele kosten niet ten laste.

Vervanging door een collega is evenwel toegestaan, die dan met vermelding van naam en functie tekent naast de naam van de vervangen collega."

2016-153-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Nadja Desmet is zelfstandig sociale mediastrateeg bij socialemediaburo.be. Ze volgt sinds lange tijd de online trends en sociale media mogelijkheden op de voet.

Nadja begeleidt openbare besturen en non-profit organisaties bij het uittekenen en implementeren van hun sociale media stategie.