Uw Sociale Media Strategie in één dag - Sociale Media in publieke & non-profit organisaties


Strategisch aan de slag met social media
Opleiding Klantgerichtheid 160153

Omschrijving

Bent u als publieke, non-profit of social profit organisatie al actief op social media? Wellicht wel. Maar bent u actief op social media met een plan? Is uw antwoord nee, dan loont het zeker de moeite om deze opleiding te volgen. U keert huiswaarts met een concreet social media plan waarmee u strategisch en rendabel met social media werkt.  

U leert in de opleiding:

  • hoe het actuele social media landschap er uitziet en welke sociale media kanalen voor u geschikt zijn.
  • een strategie voor uw organisatie bepalen en uitwerken. En alle conversatie en content basics om concreet aan de slag te gaan.
  • hoe u uw strategie monitort en optimaliseert

Uw trainer, Nadja Desmet, kent de wereld van non-profit organisaties en openbare besturen als geen ander. Ze vult haar ruime expertise en ervaring als social media strateeg aan met een hands-on aanpak in het overbrengen van haar kennis.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze training is voor u bedoeld als u voor uw non-profit of publieke organisatie professioneel aan een sociale media strategie wil werken. We trainen in kleine groep waarbij theorie en praktijk elkaar afwisselen.

Dit is geen technische opleiding over hoe de verschillende sociale media kanalen werken. Wel zien we wat u met de verschillende sociale media kanalen kunt doen en hoe u deze best kunt inzetten in uw sociale media strategie.

Bijkomende info

U kan deze training ook boeken als in-house training, in ongewijzigd programma of specifiek ontwikkeld op maat van uw organisatie. U kan ook bij ons terecht voor coaching en consulting. Voor meer info, contacteer Tine of via tine@escala.be.

Methodologie

Training in kleine groep. Theorie & praktijk wisselen elkaar af.

Programma

Wat zijn de mogelijkheden met sociale media specifiek voor non- en social profit organisaties en lokale besturen? Leiden ze tot meer betrokkenheid? Hoe zet u deze nieuwe media in bij het organiseren en vormgeven van uw beleid? Kan het uw dienstverlening versterken? Hoe past het in uw bestaande communicatiestrategie en dienstverleningsaanbod? Hoe pakt u het juist aan?

  • Sociale media op maat van non-profit: waar zit de nuance?
  • Welke kanalen kunt u inzetten? Welke boodschap past bij welk kanaal?
  • Hoe bepaalt u uw doelgroepen? Wie zijn de stakeholders bij het bepalen van uw strategie?
  • Content, community & netwerkbuilding, omgevingsanalyse, luisteren wat leeft, crisiscommunicatie, participatie, reputatie-management, adverteren, monitoren, ...

Examen

...

Lesdata

Datum Startuur Einduur
donderdag 04/06/2020 09:30 12:30
donderdag 04/06/2020 13:30 16:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Locatie

  • SBM Gent
  • Tramstraat 63
  • 9052 Zwijnaarde
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • Tine@escala.be

Prijsinfo

Inschrijvingsrecht voor magistraten, gerechtelijke stagiairs en personeelsleden van de rechterlijke orde: 150 euro (excl. BTW)

Opleiding erkend door IGO (SOC-E18096). Gelieve 'IGO' te vermelden bij uw inschrijving.

Gelieve bij inschrijving uw functie en korps te vermelden.

"Voor hen die zich inschrijven doch niet effectief aanwezig zijn neemt het Instituut voor gerechtelijke opleiding de eventuele kosten niet ten laste.

Vervanging door een collega is evenwel toegestaan, die dan met vermelding van naam en functie tekent naast de naam van de vervangen collega."

2016-153-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Nadja Desmet is zelfstandig sociale mediastrateeg bij socialemediaburo.be. Ze volgt sinds lange tijd de online trends en sociale media mogelijkheden op de voet. Nadja begeleidt openbare besturen en non-profit organisaties bij het uittekenen en implementeren van hun sociale media stategie.