ITIL Strategist | Direct, plan & improve


Praktische vaardigheden voor leidinggevenden die een "lerende en verbeterende" IT organisatie nastreven
Opleiding ICT en informatiemanagement 200422

Introductie

Het best practices framework ITIL toont de service providers de richting hoe ze maximum waarde kunnen bieden met hun digitale diensten en hoe ze dan best hun IT-organisaties kunnen inrichten.

Deze module 'Direct, plan & improve' gaat heel specifiek in op hoe een lerende en verbeterende IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.

De module behandelt de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Het biedt beoefenaars een praktische en strategische methode voor het plannen en leveren van continue verbetering met de nodige wendbaarheid.

Deze opleiding richt zich eveneens tot managers van alle niveaus die betrokken zijn bij het vormgeven van richting en strategie of het ontwikkelen van een continu verbeterend team. Het behandelt zowel praktische als strategische elementen.

Omschrijving

Na het behalen van het ITIL 4-foundation certificaat kunt u - via het volgen van vier geavanceerde modules – evolueren tot ITIL® Managing Professional binnen de track "ITIL4 Managing Professional (MP)".

De vier geavanceerde ITIL® specialist modules zijn telkens vier 3-daagse opleidingen die als bovenbouw aangeboden worden na het succesvol volg van de ITIL® 4 foundation opleiding:

1. ITIL® specialist | Create, Deliver & Support  - 3 daagse opleiding (of 6 sessies van 3 uur)

2. ITIL® specialist | Drive Stakeholder value - 3 daagse opleiding (of 6 sessies van 3 uur)

3. ITIL® specialist | High Velocity-IT - 3 daagse opleiding (of 6 sessies van 3 uur)

4. ITIL® strategist | Direct, Plan & Improve - 3 daagse opleiding (of 6 sessies van 3 uur)

ITIL® specialist | Create, Deliver & Support:

Deze module behandelt de 'kern'-activiteiten voor servicebeheer en breidt de huidige reikwijdte van ITIL uit naar het 'creëren' van services. Deze module richt zich op de integratie van verschillende waardestromen en activiteiten voor het creëren, leveren en ondersteunen van IT-ondersteunde producten en diensten, terwijl ook ondersteunende praktijken, methoden en tools worden behandeld.

ITIL® specialist | Drive Stakeholder value:

Deze module behandelt de interacties tussen de klanten en de digitale services. provider.  Alle mogelijke vormen van 'engagement' en interacties met klanten, leveranciers en andere stakeholders komen hier aan bod. Hier wordt de vraag omgezet in IT-enabled services.

ITIL® specialist | High Velocity-IT:

Deze module onderzoekt de manieren waarop digitale organisaties en digitale besturingsmodellen functioneren in hogesnelheidsomgevingen. Het zal aspirant-organisaties helpen om op een vergelijkbare manier te werken als succesvolle digitaal-native organisaties.

ITIL® strategist | Direct, Plan & Improve:

Deze module biedt leidinggevenden de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'lerende en verbeterende' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Managers die betrokken zijn bij het opstellen en opvolgen van een IT-strategie
  • Managers die wegen willen leren kennen om tot een lerende organisatie willen komen
  • Managers die betrokken zijn bij kwaliteitsmodellen en die continue verbetering ambiëren
  • Managers die een service management strategie willen uitwerken

Voorkennis

Houder zijn van het ITIL® 4 foundation certificaat

Methodologie

De opleiding is een mix van concepten en best practices gebaseerd op 'typische use cases'.

itil-1-1_2020-422.png

Programma

  • Inzichten in het ontwerpen en beheer van 'the customer journey'
  • Leren hoe markten en stakeholders benaderen
  • Technieken hoe stakeholders relaties te bevorderen en te stimuleren
  • Leren hoe een 'service aanbod' te creëren op basis van de vraag uit de markt
  • Hoe verwachtingen afstemmen op de aangeboden services
  • Leren hoe klanten en gebruikers te 'on- en offboarden'
  • Aanpak over hoe samen met stakeholders (leveranciers, partners, klanten) structureel aan continue 'value co-creatie' te doen
  • Weten hoe 'Service value' te realiseren en te laten valideren
2020-422-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Joost Bertrem is een gecertificeerde trainer en consultant in ITIL® en Lean IT. Hij implementeert sinds verschillende jaren ITIL® en Lean IT in zowel multinationals, grote organisaties als kleine en middelgrote bedrijven. Joost is een geïnspireerde hoofdspreker op conferenties en seminars over servicemanagement en IT-governance. Hij combineert de kracht van strategisch denken met praktische ervaring. Zijn trainingen staan vol met praktische voorbeelden en cases uit het bedrijfsleven. Hij wil dat zijn training de deelnemers motiveert om de oefeningen die ze hebben geleerd enthousiast op te starten.

Foundation certificatie examen erkend door PeopleCert

 

De opleiding is eveneens voorbereiding op het examen.

 

Op het einde van de laatste lesdag kan je het certificatie examen ook daadwerkelijk afleggen. Het examen wordt voorafgegaan door een proefexamen.

 

ITIL® trainingen worden gegeven in samenwerking met Strict bv, ATO PeopleCert Affiliate.

ITIL® is a Registered Trade Mark

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.