Rekruteren via sociale media


Zoek en vind de juiste werknemer via social media

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze workshop maakt u kennis met de meest gebruikte sociale netwerken. We leren u hoe u efficiënt uw doelgroep kan bereiken en uw aanwervingsbeleid kan uitdragen. Maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Introductie

Gaat u mee in de trend van rekruteren via sociale media of houdt u het toch maar bij uw eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?

Omschrijving

De juiste werknemer vinden voor uw organisatie, is geen evidentie. HR-medewerkers vragen zich vandaag meer dan ooit af via welk kanaal ze tegen een redelijke prijs hun toekomstige werknemers kunnen bereiken.

Digitale rekrutering en meer specifiek het gebruik van sociale media kan hier een belangrijk rol spelen. Hoe 'brand' u uw bedrijf via Facebook, Twitter, Linkedin en gebruikt u deze kanalen efficiënt?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

HR-medewerkers en -verantwoordelijken

Programma

1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?

  • krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media

2. Sociale Media als rekruteringsmiddel

  • Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
  • Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
  • Welke kanalen schakelt u wanneer in?
  • Return on investment

3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?

  • Gevonden worden:
    • Online branding: hoe bent u als recruiter online vindbaar?
    • In welke mate is uw organisatie online zichtbaar?
  • Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
  • LinkedIn:
    • Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Profiel op LinkedIn: tips & tricks
    • Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
    • Company pages & Career pages
    • Groepen op LinkedIn
    • Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doet u het?
  • Facebook
    • Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
    • Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maakt u een Facebook-advertentie?
    • Hoe zorgt u ervoor dat uw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
  • Twitter
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Twitter Ads

4. Reputatiemanagement

  • Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Kies eerst een locatie/tijdstip om deze gegevens te kunnen zien
2015-306-3-OmschrijvingDocent-1.jpg

Mic Adam. Mic is een echte social media goeroe. Hij helpt bedrijven en organisaties bij het succesvol implementeren van sociale media voor zowel marketing en communicatie doeleinden als voor recruitment. Hij is een gedreven en ervaren marketeer en een echte expert op het gebied van LinkedIn, Twitter, Facebook en Video marketing.

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.