23/03/2026

Telefonisch debiteurenbeheer

  • icon Webinar
  • icon 1 sessie
  • icon 249,00 excl. BTW

Ga zowel preventief àls curatief aan de slag met uw wanbetalers

  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM

Introductie

  • Hoe gaat u om met de verschillende reacties en bezwaren van wanbetalers tijdens telefoongesprekken?
  • Kunt u een duwtje in de rug gebruiken om met meer zelfvertrouwen uw klant telefonisch het hoofd te bieden?
  • Wanneer is het tijdverspilling om de klant op te bellen? En wanneer probeert u toch de achterstallige betaling te innen?

Pleegt u regelmatig incasso telefoontjes? Dan leert u in deze training de handen uit de mouwen te steken en er zelf mee aan de slag te gaan.


Wat kan men na het volgen van deze opleiding?

  • U leert op een eenvoudige manier structuur te brengen in uw telefoongesprek.
  • U bent u meer bewust van uw stemgebruik, en heeft deze ook beter onder controle. Daardoor speelt u met meer zelfvertrouwen in op de bezwaren van uw conversatiepartner.
  • U kent diverse onderhandelingstechnieken.
  • U weet hoe u uw klant centraal stelt, en kunt klantvriendelijk invorderen.

Omschrijving

Assertiviteit troef?

Treedt u assertief op bij het innen van achterstallige betalingen? Of vreest u zo elke toekomstige samenwerking met uw klant onmogelijk te maken? Zo’n telefoontjes zijn nooit fijn, maar in deze training ontdekt u met welke aanpak u de klantenrelatie wel kan behouden.


Succesvol(ler) innen

Slaagt u erin de verschillende types slechte betalers te herkennen? Er zijn uitstellers, zij die alle schuld ontkennen, en tot slot de groep die agressief wordt. Hoe gaat u met elk van hen om? Ontdek in deze hands-on training welke benaderingen het meest succes hebben.


Krik uw zelfvertrouwen op

Als afsluiter duikt u in de praktijk. Tijdens een simulatieoefening biedt u het hoofd aan een lastige klant. Samen met uw medetrainees ontdekt u waarin u al sterk bent, en wat u nog meer kunt uitspelen voor een telefoongesprek met resultaat.


Voor wie is deze opleiding bestemd?

Als u regelmatig incasso telefoontjes pleegt, heeft u baat bij tips & tricks om professioneel te spreken met impact.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

  • Telefonisch invorderen, hoe doet u dat?
    • Outbound en inbound
    • Inhoudelijk (de diverse stappen)
    • Vormelijk (stem, correct taalgebruik,  juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, …)
  • Diverse onderhandelingstechnieken
  • Oefeningen
  • Hoe stelt u uw klant centraal?
    • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
    • Empathie
    • Actief luisteren (‘ANNA’ , ‘NIVEA’); Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
    • Human2Human  
    • Actie – en reactieoefeningen
    • Klantvriendelijk invorderen

Onze opleidingen

Locaties en data

Vanaf 23/03/2026

€ 249,00

excl. BTW

De vermelde lesdata en -uren kunnen nog wijzigen. Cursisten die ingeschreven zijn voor deze opleiding kunnen de meest recente informatie terugvinden op het digitaal leerplatform.

Lesdagen

maandag (23/03)

Uur

13:00 - 16:00

€ 249,00

excl. BTW

Docenten & experten

Kennis delen is onze kracht

Ook interessant voor jou

Debiteurenbeheer: Uw klant in nood

Leer in deze training welke maatregelen u aan B2C/B2B klanten in financiële nood kunt aanbieden.
  • icon 16/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 1 sessie
  • icon 249,00 excl. BTW
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM
icon chevron right
  • icon 16/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 249,00 excl. BTW
  • icon 1 sessie
Leer in deze training welke maatregelen u aan B2C/B2B klanten in financiële nood kunt aanbieden.
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM

Effectief debiteurenbeheer

Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces met deze hands-on opleiding.
  • icon 19/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 1 sessie
  • icon 249,00 excl. BTW
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM
icon chevron right
  • icon 19/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 249,00 excl. BTW
  • icon 1 sessie
Transformeer uw debiteurenbeheer van een stressfactor naar een gestroomlijnd proces met deze hands-on opleiding.
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM

Schriftelijk debiteurenbeheer

Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
  • icon 26/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 1 sessie
  • icon 249,00 excl. BTW
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM
icon chevron right
  • icon 26/03/2026
  • icon Webinar
  • icon 249,00 excl. BTW
  • icon 1 sessie
Leer efficiënte rappelbrieven schrijven die tot concrete betalingen leiden. Zonder escalatie of juridisch staartje. Uw bottom line zal u danken.
  • KMO-portefeuille
  • Financiële geletterdheid
  • Samenwerking met SBM

Een vraag over deze opleiding?

Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.

Stel uw vraag