16/03/2026
Debiteurenbeheer: Uw klant in nood
- 
                
Webinar
 - 
                                    
1 sessie
 - 
                                                            
249,00 excl. BTW
 
Hoe wanbetalers – zowel consumenten als ondernemingen – succesvol aanmanen?
Introductie
- Hoe beoordeelt u of een klant werkelijk in financiële nood verkeert? En zo ja, hoe reageert u ethisch en juridisch op correcte wijze?
 - Welke opties heeft een onderneming bij financiële moeilijkheden? Hoe kunt u hen adviseren over ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement?
 - Hoe stelt u een minnelijke regeling voor aan klanten? En wat zijn de voordelen van een minnelijke aanpak boven een juridische procedure?
 
U gaat huiswaarts met kennis van de technieken om zowel consumenten als professionele klanten op correcte wijze te begeleiden bij financiële moeilijkheden.
Wat kan men na het volgen van deze opleiding?
- U begrijpt dat u anders moet omgaan met een onderneming in moeilijkheden dan met een consument met betaalproblemen.
 - U kent de technieken en instructies om een impactvol debiteurenaanpak op te stellen.
 - U weet welke ondersteunende maatregelen u bij B2C en B2B klanten kunt voorstellen.
 
Omschrijving
Klantgericht innen
Het dilemma: uw B2C klant zit in financiële moeilijkheden. Natuurlijk wilt u hen correct en ethisch behandelen. Het gevaar dat om de hoek loert? Dat u de noodzaak tot betaling uit het oog verliest. Help hen (en uzelf!) door een budgetbeheerplan of een collectieve schuldenregeling te initiëren.
Loyaliteit troef
Natuurlijk moeten niet-betalers aangemaand worden. Tegelijk is het een kans om een loyale klant te winnen. Ontdek de verschillende opties die ondernemingen in financiële moeilijkheden kunnen inroepen: ontbinding, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of faillissement.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Heeft u af en toe te maken met wanbetalers? Dan heeft u baat bij de tips & tricks uit deze opleiding.
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
- De consument
- Van budgetbegeleiding tot collectieve schuldenregeling
 
 - De onderneming
- Ontbinding, vereffening
 - De gerechtelijke reorganisatie
 - Het faillissement
 
 - Welke externe acties zijn mogelijk?
- Minnelijk of juridisch
 - Bemiddeling of arbitrage
 - Hoe de IOS- procedure gebruiken?
 
 
Onze opleidingen
Locaties en data
De vermelde lesdata en -uren kunnen nog wijzigen. Cursisten die ingeschreven zijn voor deze opleiding kunnen de meest recente informatie terugvinden op het digitaal leerplatform.
Lesdagen
| maandag (16/03) | 
Uur
| 13:00 - 16:00 | 
€ 249,00
excl. BTW
Docenten & experten
Kennis delen is onze kracht
Ook interessant voor jou
Wilt u graag een opleiding op maat ?
Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering. 
 Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.
Elsy Verhelle
Commercieel coördinator
Een vraag over deze opleiding?
Wij zijn er voor u! Contacteer ons en wij helpen u met veel enthousiasme verder.
Stel uw vraag