Verkoop jezelf

Opleiding Persoonlijke vaardigheden 090332

Omschrijving

Lukt het niet om die belangrijke deal binnen te halen?

Net naast een belangrijke opdracht gegrepen?

Misschien kunt u iets veranderen aan uw persoonlijke stijl en uw overtuigingskracht, of samen: uw commerciële 'présence'. Hoe u overkomt bij de klant is namelijk erg belangrijk: persoonlijke uitstraling, op een gevatte manier aandacht en interesse wekken (AIDA... ), de juiste argumenten op de juiste manier brengen, tijdig aankoopsignalen herkennen, handig omgaan met bezwaren en durven afsluiten... Het maakt allemaal een wereld van verschil.

In dit programma leert u eerst nadenken over de positie die u met uw product of dienst inneemt in de opvatting van de klant/aankoper.

U analyseert het ganse traject van het commercieel gesprek, van kennismaking, via verkenning en presentatie, tot bezwaren en afsluiten, en gaat in elke fase na welke technieken beschikbaar zijn en hoe ze werken in uw voordeel.

U neemt afstand van product en gesprek, om u te concentreren op de psychologie achter overtuigen. Lichaamstaal, gedrag en houding als communicatieinstrumenten, het effect van spiegelgedrag en de impact van empathie en projectief gedrag in de verschillende fasen van het commercieel gesprek komen aan bod.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Bent u een verkoper die wil (bij)leren hoe uw product of dienst nog succesvoller te verkopen dankzij uw persoonlijke uitstraling en de chemie met de klant? En/of bent u een verkoper die het lef heeft zich vragen te stellen over uw stijl en aanpak, en met goesting om daar wat mee te doen? Welkom!

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist.

Bijkomende info

Getuigenis

"Een opleiding die een meerwaarde geeft aan ieder die start als ondernemer! Je krijgt een waaier aan tips en tricks, een overzichtelijke cursus waar je steeds kan in terugbladeren en docenten die met vol enthousiasme hun kennis en ervaring delen. Ik raad het iedereen aan!"

Nathalie Van Weegen, Zaakvoerster, Mesena

"De opleiding was zeer interessant en geeft je de mogelijkheid om een perfecte pitch van je eigen product/bedrijf te maken. Dit door rollenspel en door een zeer goede overdracht van informatie van de lesgever. Voor mij was het een leerrijke ervaring."

Timothy Verhaeghe, energiedeskundige - bouwconsultant - vastgoedexpert, Vastgoed Advies Verhaeghe

"Over de cursus "verkoop jezelf" kan ik me alleen maar positief uitlaten. Daar ik voordien een 8-tal jaar in de bouwsector heb gewerkt, kwam ik volledig in het onbekende terecht. Op drie avondlessen moet ik toegeven deze ervaring mij enorm veel heeft bijgeleerd en vooruit heeft geholpen in mijn nieuwe functie als sales manager bij H-Pharma. De docent leert je op een aangename manier hoe een verkoopsgesprek perfect in te leiden. Ook over deze persoon louter positeve commentaren.

Ik kan deze cursus aan iedreen aanraden die moeilijkheden heeft zichzelf te verkopen of een gepaste manier te vinden hoe om te gaan met potentiële klanten."

Yannick Leuckx, Project manager, H-pharma

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • U weet beter hoe u toegevoegde waarde kunt creëren en zichtbaar maken voor de klant
  • U beheerst de weg die leidt naar de JA van de klant
  • U heeft meer inzicht verworven in de psychologie van een persoonlijk commercieel gesprek en denktechnieken

Programma

  • De markt om u heen
    • Verkoopstrategieën. Klantgericht verkopen? Win/win?
    • U inleven in de zorgen van de klant/aankoper

  • Een verkoopgesprek praktisch doorlopen
    • De vijf fasen van een klantgericht verkoopsgesprek
    • Een goede methodiek van vragen. SPIN
    • Overtuigend argumenteren op basis van een sellogram
    • De klant helpen beslissen
    • Omgaan met neen, te duur, we hebben al iemand,...

  • Verkoop eerst uzelf
    • Communiceren met lichaamstaal: Mehrebian, Leary
    • Een eerste en een laatste indruk die scoren
    • Het belang van positivisme. De weg naar JA
    • Assertiviteit: spelen met empathie en projectie in de omgang

Aphonse Degryse

Alphonse Degryse doet in de periode 1980-1999 operationele en leidinggevende ervaring op in sales- & marketing in beursgenoteerde bedrijven: nv Vandemoortele, nv Alpro, nv Vamix, nv Abbott, nv Nutricia, als Public Relations, District- & Sales Manager, commercieel directeur.

Van 1999 tot 2007 leidt hij een aantal projecten in verschillende familiale KMO's: opstart van activiteiten, overnames, overgang naar de Euro, reconversie... In 2007 richt Alphonse Degryse het consultancy-, training- en coachingbureau ADC commv op. Sinds 2009 is hij fulltime aan de slag als bedrijfsconsultant, trainer en coach.