Bedrijfsimago = Chauffeursimago (Bijscholing vakbekwaamheid chauffeur C)


Als chauffeur bent u ambassadeur van het bedrijf

Introductie

BIJSCHOLING VAKBEKWAAMHEID CHAUFFEUR  C en D (=nascholing, permanente vorming, opleiding voor code 95, ...)

De chauffeurs vervullen een cruciale rol in het contact met de klant. Daarnaast hebben zij een imagobepalende factor voor uw organisatie/bedrijf. De chauffeur is de ambassadeur van het bedrijf en rijdt met de bedrijfskleuren op zijn vrachtwagen.

Omschrijving

 Enkele do's en dont's helpen u als chauffeur het imago van uw bedrijf hoog te houden. Deze klantgerichtheidstraining is geschikt voor chauffeurs van verschillende organisaties/bedrijven.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

  • Chauffeurs met rijbewijs  C, C+E, C1, C1+E  met code 95.
  • Chauffeurs met  een gecombineerd rijbewijs C en D met code 95.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Toelatingsvoorwaarden

  • Een geldig rijbewijs C of C en D met code 95.
  • Nederlandse taal.
  • Maximum 20 chauffeurs.  
  • 7 uur effectieve lestijd = 7 kredietpunten = kom op tijd!
  • Breng uw identiteitskaart mee voor de juiste informatie op uw attest.

Bijkomende info

Bedrijfsintern:

De opleiding kan ook bedrijfsintern gegeven worden. Dit kan reeds vanaf 10 chauffeurs. Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.

chauffeursimago-nascholing-bij-3-1_2014-853.jpg

Programma

 het chauffeursimago = het bedrijfsimago

  • Gedrag van de bestuurder en imago: belang voor de onderneming
  • De kwaliteit van de dienstverlening door de bestuurder
  • De taken van de bestuurder
  • De verscheidenheid aan personen waarmee een bestuurder te maken krijgt vereisen de nodige sociale vaardigheden:
    • Welk type personen eisen welke vaardigheden: magazijnier, dispatcher, klant, politie, douane, ...
    • Training sociale vaardigheden in de vorm van een rollenspel
    • Basiscommunicatie en communicatieprincipes
      • Verschillende communicatiestijlen en het bepalen van uw persoonlijke stijl
      • Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander
      • Interne en externe ruis en vervorming voorkomen
      • Verbale en non-verbale communicatie
      • Feedback geven en ontvangen
      • Communicatie en telefoontechniek
      • Stress- en conflicthantering
  • Onderhoud van het voertuig
  • Organisatie van het werk
  • Commerciële en financiële gevolgen van een geschil
  • Testimonial: leren van elkaar over het chauffeursimago

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.