Marketing & Communicatie in de non-profit: de fundamenten NIEUW

Opleiding Klantgerichtheid 180675

Introductie

Werk stap voor stap aan de communicatiestrategie voor uw organisatie.

Met zinvolle communicatie, die niet direct gekoppeld is aan uw diensten, biedt u uw publiek een meerwaarde en "verbindt" u ze met uw organisatie.

Het doel van marketingcommunicatie is divers: bestaande contacten informeren, een imago opbouwen, meer mensen aantrekken, de zichtbaarheid van uw organisatie vergroten, de trendsetter worden, ...

Dat marketingcommunicatie aan belang heeft gewonnen, komt door de hoeveelheid info die we op vandaag moeten verwerken. Om op te vallen moet u info verstrekken die uw publiek waardevol en nuttig vindt.

Omschrijving

In deze training helpen we u om de strategie van uw organisatie te bepalen en bouwt u aan uw concreet communicatieplan. In duidelijke stappen komt u tot een resultaat waarmee u meteen aan de slag kan. Stap voor stap naar een communicatiestrategie op maat voor uw organisatie.

  • Sessies 1 & 2: Uitwerken van de positionering, de klantenreizen en de personae voor uw organisatie
  • Sessies 3 & 4: Uitwerken van een communicatieplan (content plan) voor uw organisatie

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie binnen een non- of social profit organisatie of een overheidsinstelling deel uitmaakt van het marketing- & communicatieteam of daarin een functie ambieert.

Wat kent u na het volgen van deze opleiding?

  • U kan meteen aan de slag met uw eigen communicatiestrategie
  • U kent uw doelen, uw publiek (doelgroepen), uw gewenste resultaat
  • U kent de verantwoordelijkheden/rollen en de communicatietools om uw strategie uit te voeren
  • U hebt een tool in handen om uw strategie te monitoren en bij te sturen

Programma

We beginnen bij het fundament en ontwikkelen daarna per stap de communicatiestrategie van uw organisatie. Elke stap bespreken we uitvoerig en passen we toe op uw specifieke situatie.

  • Fundament: we starten met het bouwen van uw fundament: missie, visie en de vooropgestelde positionering van uw organisatie of merk. Hoe zet u uw organisatie in de markt, wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van uw concurrenten? Pas als uw fundament duidelijk bepaald werd, kan u verder bouwen.
  • Doelen: tijd om uw doel te bepalen. Is het een organisatie- of projectdoel, of een heel specifiek merkgerelateerd doel?
  • Hindernissen: waarom hebt u uw doel nog niet bereikt? Zijn er hindernissen die uw doel in de weg staan?
  • Hindernis eliminator: wat moet u doen om uw doel te bereiken, waar moet u optimaliseren?
  • Persona's: we stellen persona's op en bepalen hun wensen
  • Content: nu pas bepalen we de kernboodschap, thema's of issues
  • Tactiek: hoe gaan we het plan uitvoeren?
  • Communicatietools: we gaan selecteren uit het brede gamma communicatietools om zo optimaal uw doelgroep te bereiken
  • Resultaat: wat is het beoogde resultaat van uw contentstrategie waarmee u succesvol zult zijn?.
  • Meten is weten: welke meetinstrumenten zijn er voorhanden?
  • Team: wie heeft er welke verantwoordelijkheid?  Met welk team zal u deze strategie uitvoeren?
  • Strategie: we gaan alle voorgaande stappen samenbrengen tot 1 contentstrategie.

De training wordt met praktijkvoorbeelden toegelicht. Zowel succesvolle cases als hoe het niet moet. In duidelijke stappen komen we tot een resultaat waar u meteen mee aan de slag kan.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
dinsdag 23/04/2019 09:30 12:30
dinsdag 23/04/2019 13:30 16:30
dinsdag 30/04/2019 09:30 12:30
dinsdag 30/04/2019 13:30 16:30

Deze data zijn nog onderhevig aan wijzigingen.

Locatie

  • Cepa
  • Brouwersvliet 33
  • 2000 Antwerpen
Bekijk op Google Maps

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • F: 051/268754
  • info@escala.be
2018-675-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Tina Fabry is een experte in strategie, marketing en communicatie. Met meer dan 20 jaar ervaring in strategische functies in de communicatiewereld koppelt ze theorie en praktijk moeiteloos aan elkaar. Het resultaat zijn hands-on trainingen waarmee je meteen aan de slag kan.

Tina heeft een grote passie voor creatieve marketingstrategische communicatie en strategische creatieve concepten. Ze volgt alle nieuwe ontwikkelingen op de voet, volgt zelf opleidingen in binnen- en buitenland, en past haar kennis en vaardigheden dagelijks toe in haar eigen praktijk.

Lees ook: https://sbm.be/testimonials/what-s-in-it-for-them

"Ik heb ongelofelijk veel tips opgedaan, zowel voor externe communicatie als voor interne. De oefeningen met de foto's en woorden zijn zeer handige tools om bvb. intern de neuzen in dezelfde richting te zetten en de GPS-oefening schept dan weer enorme mogelijkheden om eender welk project mee aan te vatten. Ook wat betreft content heb ik zo veel opgestoken van Tina én van de andere deelnemers. Ik vond het heel fijn dat er interactie mogelijk was. Tina is één van de meest begeesterde coaches is waar ik ooit een training bij gevolgd heb. Haar expertise, enthousiasme en down-to-earth aanpak vond ik zeer verfrissend en ik heb me dan ook geen seconde verveeld. Voor mij is het beste bewijs van een goede trainig als ik buiten kom en de ideeën in mijn hoofd opborrelen." - Kathy Van Tieghem

"Ik vond het één van de beste opleidingen die ik de laatste jaren volgde. Heb heel veel concrete tips meegekregen waar ik actief mee aan de slag kan. De sessies waren gevarieerd en interactief opgebouwd. Top!!" - Julie Deneweth