Google Analytics Expert


Google Analytics van a tot z (wordt georganiseerd als interactieve webinar)
Webinar Klantgerichtheid 190521

Introductie

Wordt georganiseerd als interactieve webinar

Omschrijving

In deze 4-daagse opleiding leert u alles over Google Analytics.

Inzicht in de resultaten van uw digitale marketingcampagnes. Inzicht in het gedrag van uw websitebezoekers. Interacties meten en registreren. Data in Google Analytics filteren via segmenten. Geavanceerde aangepaste rapporten en dashboards bouwen. A/B testing opzetten en beoordelen,... Na het volgen van deze opleiding mag u zich Google Analytics Expert noemen.

U leert alle basics in het eerste deel van de opleiding

Een Google Analytics account opzetten en implementeren op uw website. Data structureren. Werken met filters. Specifieke problemen oplossen: data meten voor meerdere domeinen, filters opzetten, eigen verkeer uitsluiten, koppelingen maken met Google Search Console, Google Ads,…

  • We bespreken alle vaktermen en leren u werken met de interface van Google Analytics
  • U leert goede analyses maken van de basisrapporten
  • We bouwen samen de dashboards en aangepaste rapporten i.f.v. uw doelstellingen

U leert vervolgens werken met Google Tag Manager, RegEX en Google Optimize

In het tweede deel van de opleiding leert u hoe u interacties meet en registreert via Google Tag Manager. En hoe u werkt met aangepaste doelen en conversies. U leert ook:

  • Werken met Reguliere Expressies (RegEx) om data in Google Analytics te filteren
  • Geavanceerde aangepaste rapporten bouwen voor SEO en online adverteren
  • Dieper ingaan op Google Optimize: A/B testing campagnes opzetten en beoordelen

Eindigen doen we met het meegeven van tips & trics en het maken van extra oefeningen.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. Voor wie Google Analytics van a tot z wil kennen.

Methodologie

Wordt georganiseerd als interactieve webinar

Programma

Wordt georganiseerd als interactieve webinar

  • INTRODUCTIE. Wat is Google Analytics en hoe werkt het?
  • SETUP, WEERGAVES EN FILTERS. U leert op een goede manier data te verzamelen. Hierbij kijken we naar filters, maken we de koppeling Google Search Console, Google Ads, …
  • BASIS RAPPORTEN & DASHBOARDS. We bekijken de 4 basisrapporten en leren werken met dimensies en statistieken. Daarnaast bespreken we ook de belangrijkste items zodat u de resultaten juist leert interpreteren en leert werken met dashboards.
  • SEGMENTEN. We leren aangepaste segmenten te bouwen op basis van geslacht, leeftijd, kanalen, campagnes, … om onze data te vergelijken ten opzichte van het totaal aantal bezoekers.
  • DOELSTELLINGEN & CONVERSIES. U leert werken met de verschillende type doelstellingen en conversies.
  • INTERACTIES, TAGS & CAMPAGNE TRACKING. U leert werken met basis interacties, tags (Google Tag Manager) en campagnetracking (UTM).
  • AANGEPASTE RAPPORTEN. U leert aangepaste rapporten op te maken in functie van uw doelstellingen.

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Lesdata

Datum Startuur Einduur
woensdag 27/05/2020 09:30 12:00
woensdag 27/05/2020 13:00 15:30
woensdag 03/06/2020 09:30 12:00
woensdag 03/06/2020 13:00 15:30
woensdag 10/06/2020 09:30 12:00
woensdag 10/06/2020 13:00 15:30
woensdag 17/06/2020 09:30 12:00
woensdag 17/06/2020 13:30 15:30

Data onder voorbehoud van eventuele wijzigingen.

Contact

  • T: 078 35 39 30
  • Tine@escala.be

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij SBM uw leerhonger niet

De opleiding gaat namelijk door als interactieve webinar!

Zo blijft u niet op uw leerhonger zitten.

In plaats van in het lokaal binnen te stappen, wandelt u er online binnen.

Alleen delen we de opleiding op in meerdere kortere sessies.

Toch als die uw comfort verbeteren en de leerimpact vergroten.

Webinars zijn het neusje van de trainingzalm.

Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent.

U interageert met uw trainer en met uw medetrainees.

En krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie?

Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk.

En komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij SBM, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Kevin zorgt voor antwoorden (mail kevin@sbm.be) of bel 078 35 36 38).

2019-521-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Samenwerken met topcoaches: zo maken wij het verschil met onze digitalemarketingopleidingen. Frederik Delfosse - zaakvoerder van Yellow Stripes - deelt zijn expertise met uw medewerkers. Zijn sterkte? Tien jaar ervaring als docent in digitale marketing. En al twintig jaar actief in de branche. Uw voordeel? De digitale groeispurt voor uw onderneming dankzij medewerkers die de kneepjes van het vak kennen.

Waarop wacht u nog? Word nú expert in Google Ads, Google Analytics, Marketing Automation en Facebook Marketing.

2019-521-1-OmschrijvingDocent-2.jpg

Samenwerken met topcoaches: zo maken wij het verschil met onze digitalemarketingopleidingen. Frederik Delfosse - zaakvoerder van Yellow Stripes - deelt zijn expertise met uw medewerkers. Zijn sterkte? Tien jaar ervaring als docent in digitale marketing. En al twintig jaar actief in de branche. Uw voordeel? De digitale groeispurt voor uw onderneming dankzij medewerkers die de kneepjes van het vak kennen.

Waarop wacht u nog? Word nú expert in Google Ads, Google Analytics, Marketing Automation en Facebook Marketing.