Crisis communicatie & reputatiemanagement


Communiceren met de buitenwereld bij een crisis
Opleiding Klantgerichtheid 200142

Omschrijving

Een brand, een diefstal, een dodelijk ongeval, een ontslagronde, ... Een incident komt altijd onverwacht en het kan ook uw organisatie overkomen. Wat de zaak vaak nog erger maakt, is de reputatieschade die ermee gepaard gaat. Elke crisis is anders, maar heeft ook gemeenschappelijke kenmerken.

In deze opleiding leert u hoe u communiceert met de buitenwereld om de imagoschade voor uw organisatie te beperken.

  • Hoe bereidt u een crisisplan voor?
  • Wat zet u in uw statement en doet u met sociale media?
  • Hoe bereidt u een interview voor?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie betrokken wordt bij het crisisbeleid van zijn organisatie: managers, directieleden, communicatieverantwoordelijken en -medewerkers, public relations medewerkers, woordvoerders, juridische medewerkers, risk managers, ...

Methodologie

Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)

Programma

In deze opleiding komen volgende topics aan bod:

  • Het belang van crisiscommunicatie
  • Het opstellen van een crisisplan
  • Do’s and don’ts van crisiscommunicatie
  • Hoe statements, persberichten, interviews en tweets te gebruiken

Escala helpt u graag in uw continu streven naar verbetering en professionalisering.
Via in-house opleidingen, advies en begeleiding biedt Escala de nodige ondersteuning.