Crisis communicatie & reputatiemanagement


Communiceren met de buitenwereld bij een crisis - Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)
Opleiding Klantgerichtheid 200142

Omschrijving

Een brand, een diefstal, een dodelijk ongeval, een ontslagronde, ... Een incident komt altijd onverwacht en het kan ook uw organisatie overkomen. Wat de zaak vaak nog erger maakt, is de reputatieschade die ermee gepaard gaat. Elke crisis is anders, maar heeft ook gemeenschappelijke kenmerken.

In deze opleiding leert u hoe u communiceert met de buitenwereld om de imagoschade voor uw organisatie te beperken.

  • Hoe bereidt u een crisisplan voor?
  • Wat zet u in uw statement en doet u met sociale media?
  • Hoe bereidt u een interview voor?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie betrokken wordt bij het crisisbeleid van zijn organisatie: managers, directieleden, communicatieverantwoordelijken en -medewerkers, public relations medewerkers, woordvoerders, juridische medewerkers, risk managers, ...

Methodologie

Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)

Programma

In deze opleiding komen volgende topics aan bod:

  • Het belang van crisiscommunicatie
  • Het opstellen van een crisisplan
  • Do’s and don’ts van crisiscommunicatie
  • Hoe statements, persberichten, interviews en tweets te gebruiken

Op locatie (standaard) of via interactieve webinar (corona-modus)

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Prijsinfo

Corona?! Die bederft bij Escala uw leerhonger nooit

Deze opleiding vindt op een fysieke locatie plaats.

“Jaja, maar wat als het coronavirus opnieuw roet in het eten strooit?”

Eenvoudig: daarop zijn wij voorbereid – en u dus ook. De opleiding gaat dan gewoon door als interactieve webinar! Zo blijft u nooit op uw leerhonger zitten.

In plaats van in het lokaal binnen te stappen, wandelt u er online binnen. Startdatum en -uur blijven dezelfde. Alleen delen we de opleiding mogelijk op in meerdere kortere sessies. Toch als die uw comfort verbeteren en de leerimpact vergroten.

Webinars zijn het neusje van de trainingzalm. Het is alsof u fysiek in de zaal aanwezig bent. U interageert met uw trainer en met uw medetrainees. En u krijgt meteen antwoord op uw vragen.

Onwennig met technologie? Hoeft niet: de software die u van ons krijgt, is bijzonder gebruikersvriendelijk en komt met de begeleiding en ondersteuning waar u om vraagt.

Wees Corona te slim af. Boek nu bij Escala, waar het virus geen spelbreker meer is.

Vragen? Collega Tine zorgt voor antwoorden (mail Tine@escala.be of bel 078 35 36 38).