Crisis communicatie


Hoe imagoschade te beperken tijdens crisissen?
Opleiding Klantgerichtheid 190098

Omschrijving

Een brand, een diefstal, een dodelijk ongeval, een ontslagronde, ... Het kan iedere organisatie overkomen. Wat de zaak vaak nog erger maakt is de reputatieschade die ermee gepaard gaat. Alle crisissen zijn anders maar vaak zijn er overeenkomsten.

In deze opleiding bekijken we wat een organisatie kan doen om via communicatie de imagoschade te beperken. Hoe bereidt u een crisisplan voor? Wat zet u in uw statement en/of persbericht? Hoe bereidt u een interview voor? Wat doet u met sociale media?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie betrokken wordt bij het crisisbeleid van zijn organisatie: managers, directieleden, communicatieverantwoordelijken en -medewerkers, public relations medewerkers, woordvoerders, juridische medewerkers, risk managers, ...

Programma

In deze opleiding komen volgende topics aan bod:

  • Het belang van crisiscommunicatie
  • Het opstellen van een crisisplan
  • Do’s and don’ts van crisiscommunicatie
  • Hoe statements, persberichten, interviews en tweets te gebruiken
2019-98-1-OmschrijvingDocent-1.jpg

Tobias Van Assche is al meer dan 10 jaar actief in corporate en politieke communicatie. Zijn specialiteiten zijn ondermeer corporate en financiële communicatie, crisis communicatie, en public affairs.

Hij werkt voltijds als senior PR consultant bij het Brusselse persbureau Comfi. Daavoor was hij actief bij Grayling. Tobias werkte voor de persdienst van de Amerikaanse Missie aan de Europese Unie en de Amerikaanse Ambassade in België. In een vorig leven was Tobias actief als onderzoeker en docent politieke wetenschappen. Hij heeft een Executive MBA van de Antwerp Management School en een doctoraat politieke wetenschappen van Syracuse University in de VS.