Content marketing: van strategie naar plan


Stap voor stap naar een communicatieplan op maat voor uw organisatie
Webinar Klantgerichtheid 190549
NIEUW

Omschrijving

Uw “klanten” zijn veranderd. Of het nu burgers, bezoekers, patiënten, … betreft. Ze gaan zelf op zoek naar informatie over producten en diensten. En of ze die vinden! Veel meer dan ze ooit kunnen verwerken.

Wilt u met uw aanbod aan diensten opvallen in de onoverzichtelijke hoeveelheid info? Zorg dan dat u waardevolle content biedt. In schreeuwerige reclameboodschappen heeft niemand nog zin.

In deze opleiding bepaalt u uw contentstrategie en maakt u een zelfgeschreven contentplan op. Gecoacht door Tina Fabry bereikt u in 7 stappen een resultaat waarmee u direct aan de slag gaat!

U leert:

  • uw doelstellingen formuleren en de mogelijke hindernissen kennen en vermijden.
  • inhoud creëren die u doelgroep wil horen. En de verschillende contenttypes en –kanalen kennen.
  • de verantwoordelijkheden, de rollen en de tools waarmee u uw strategie uitvoert, monitort en bijstuurt.

Connecteer met uw klanten en bindt ze aan uw diensten. Waar wacht u nog op?

Gerelateerde opleidingen:

  • Bouwen aan uw merk: branding van A tot Z
  • Krijg grip op uw klanten. Zo maakt u Personas en Customer Journeys.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie binnen zijn organisatie deel uitmaakt van het marketing & communicatieteam of daarin een functie ambieert.

Programma

We beginnen bij het fundament en ontwikkelen daarna per stap de contentstrategie van uw bedrijf/organisatie of uw merk. Elke stap bespreken we uitvoerig en passen we toe op uw specifieke situatie.

  • Fundament: we starten vanuit uw fundamenten: missie, visie en de vooropgestelde positionering van uw bedrijf of merk. Hoe zet u uw bedrijf in de markt? Wat zijn de onderscheidende waarden ten opzichte van uw concurrenten?
  • Doelen: tijd om uw doel te bepalen. Is het een organisatie- of projectdoel of een heel specifiek merkgerelateerd doel?
  • Hindernissen: waarom hebt u uw doel nog niet bereikt? Zijn er hindernissen die uw doel in de weg staan?
  • Hindernis eliminator: wat moet u doen om uw doel te bereiken, waar moet u optimaliseren?
  • Persona's: we stellen persona's op en bepalen hun wensen
  • Content: nu pas bepalen we de kernboodschap, thema's of issues
  • Tactiek: hoe gaan we het plan uitvoeren?
  • Communicatietools: we selecteren uit het brede gamma communicatietools om zo optimaal uw doelgroep te bereiken

Praktisch

Deze opleiding wordt georganiseerd door onze partner SBM, cvba Skilliant.

Deze training is voorzien als een webinar. Ontdek hier de 6 voordelen van webinar bij Escala:

1. Geen reistijd, files en hoge reiskosten
2. Volg de opleiding thuis of op het werk
3. Interactief: vraagstelling is zeer laagdrempelig via chatfunctie
4. De meeste webinars worden opgenomen en zijn nadien beschikbaar
5. Korte en krachtige sessies
6. Ook webinars kunnen in aanmerking komen voor KMO Portefeuille